يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ ۰۸:۵۵
۰
​مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

رشد 330 درصدی واردات کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار/ ترانزیت از دروازه ملل 157 برابر شد

بهروز آقایی از رشد 330 درصدی واردات کالاهای اساسی و همچنین 157 برابری ترانزیت کالا از طریق بندر چابهار خبر داد.
رشد 330 درصدی واردات کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار/ ترانزیت از دروازه ملل 157 برابر شد
به گزارش پهره بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: با توجه به مجهز بودن بندر بزرگ اقیانوسی چابهار به تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری و تخفیفات قابل توجه در تعرفه های وارده بر کالا و کشتی، از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد 97 درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در این بندر استراتژیک بودیم.

وی با بیان این که واردات کالاهای اساسی نیز از طریق بندر چابهار 330 رشد داشته است، افزود: بیشترین آمار واردات این نوع کالاها با 479 هزار تن به گندم اختصاص دارد، همچنین امسال جو و شکر به عنوان دیگر کالاهای اساسی از طریق این بندر وارد و به مقاصد مختلف در کشور منتقل شده است.

آقایی با اشاره به رشد چشمگیر صادرات کالا از بندر چابهار نیز گفت: از ابتدای امسال تا 21 شهریور ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته صادرات کالا از این بندر مهم اقیانوسی 37 برابر شده است.

وی تصریح کرد: کالای ساختمانی، محصولات کشاورزی، دامی و کالاهای فاسد شدنی که با استفاده از کانتینر یخچالی انتقال می یابد بخش عمده کالاهای صادراتی از طریق دروزاه ملل را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول ادامه داد: ترانزیت کالا از بندر چابهار نیز 157 برابر رشد کرده و محصوالت کشاورزی، دامی، گندم، شکر، مواد غذایی از این طریق جابه جا شده است.

انتهای پیام/
کد مطلب: 426681
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *