چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ ۰۹:۵۴
۰
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خبر داد؛

گاندو؛ محور اصلی آموزش جوامع محلی توسط محیط بانان/آبگیری برکه ها تمساح ها را تهاجمی تر کرد

وحیدپورمردان گفت: گاندو محور آموزش های جوامع محلی در جنوب سیستان و بلوچستان است که در قالب برنامه های گسترده و جامع توسط محیط بانان و کارشناسان محیط زیست برگزار می شود.
گاندو؛ محور اصلی آموزش جوامع محلی توسط محیط بانان/آبگیری برکه ها تمساح ها را تهاجمی تر کرد
به گزارش پهره وحید پورمردان، مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: با توجه به چندین اتفاق ناگوار برای کودکان روستاهای میزبان گاندو که علی رغم آموزش های ارائه شده رخ داد، این اداره کل در قالب یک برنامه گسترده و جامع با اعزام تیم های محیط بانی و کارشناسی در مناطق مختلف نزدیک به زیستگاه های این گونه آموزش جوامع محلی را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: در همین راستا تیم های کارشناسی و محیط بانی محیط زیست به صورت چهره به چهره و با تشکیل جمع های کوچک در محله ها، کنار آبگیرها و رودخانه و هر جایی که بومیان حضور دارند، آموزش های لازم را ارائه می دهند.

به گفته این مقام مسئول، تغییر رفتارهای گاندو بر اثر بارش های انجام شده و آبگیری تعداد زیادی از آبگیرها و برکه های منطقه برای توسعه قلمرو زیستی، پیدا کردن غذا و حفاظت از تخم ها و تمساح های نوزاد از عمده ترین دلایل رفتارهای پرخطر و تهاجمی شدن این گونه است.

پورمردان اضافه کرد: این اداره کل برنامه های متنوع آموزشی، اطلاع رسانی، استفاده از ظرفیت های همیاران بومی، دیدار با ریش سفیدان، امامان جمعه و جماعت، توزیع اقلام آموزشی و نصب تابلوهای هشدار دهنده را در کنار برنامه های آموزشی چهره به چهره  در دست انجام دارد.      

انتهای پیام/              
کد مطلب: 426628
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *