دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ ۰۹:۴۵
۰
یک کارشناس سیاسی مطرح کرد:

تظاهرات ۱۷ شهریور آغازی بر پایان ۲۵۰۰ سال نظام شاهنشاهی

علی کیخا گفت: ۱۷ شهریور ۵۷ که با قتل عام بی رحمانه مردم ایران توسط رژیم ظالمانه شاهنشاهی در میدان ژاله «جمعه سیاه» نامگذاری شد، نقطه آغازی بر پایان سلسله پهلوی بود.
تظاهرات ۱۷ شهریور آغازی بر پایان ۲۵۰۰ سال نظام شاهنشاهی
علی کیخا، کارشناس سیاسی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پهره، ضمن گرامیداشت سالروز قیام ۱۷ شهریور، بیان کرد: این واقعه به قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ و نقش امام خمینی (ره) بر می گردد بیداری و هوشیاری ایشان باعث شد ملت ایران عزم خود را جزم کنند و در برابر نظام شاهنشاهی ایستادگی کنند و به دنبال ایجاد حکومت اسلامی باشند.
وی افزود: قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ با دخالت آمریکایی ها با شکست مواجه شد و تعداد زیادی از مردم توسط ارتش شاهنشاهی به شهادت نائل و عده ای هم توسط ساواک دستگیر شدند و این مسئله تداوم پیدا کرد و امام(ره) از ایران به خارج از کشور تبعید شدند و در طول ۱۵ سال ملت ایران را از دور هدایت می کردند تا این که قیام اصلی توسط مردم ایجاد شد و خواسته آنان تشکیل حکومت اسلامی بود.
این کارشناس سیاسی ادامه داد: در نیمه دوم سال ۵۶ قیام سراسری در شهرهای مختلف ایران شکل گرفت و مردم ایران توسط امام راحل مورد هدایت و راهنمایی قرار می گرفتند.
وی اضافه کرد: تا این که در روز ۱۷ شهریور سال ۵۷ مردم به خیابان ها ریختند و خواهان برچیدن نظام شاهنشاهی و تشکیل حکومت اسلامی شدند و در آن زمان شاه با تمام قوا، نیروهای مسلح، شهربانی، ارتش برای سرکوبی قیام به خیابان آمد، اما از این مسئله غافل بود که ملت ایران مسیر خود را به درستی شناختند و به دنبال تحقق اهداف شان هستند، اما آنان در مقابل مردم صف آرایی کردند و ملت را به گلوله بستند تا قیام با شکست مواجه شود.
کیخا در ادامه، عنوان کرد: در تهران تعداد زیادی از مردم به خیابان ها آمده بودند، خصوصا در میدان ژاله تهران که اکنون به میدان شهدا معروف است، نیروهای رژیم شاهنشاهی ملت را زیر آتش گلوله گرفته بودند ولی با آن حال فریاد الله اکبر و خمینی امام از آن جا به گوش می رسید، این اتفاق ها در روز جمعه روی داد که آن روز به جمعه سیاه معروف شد.
وی تصریح کرد: بنابراین در ۱۷ شهریور سال ۵۷ خون های مردم ریخته شد و به ثمر آن رژیم شاهنشاهی در کوتاهترین زمان در ۲۲ بهمن ساقط و نظام جمهوری اسلامی ایران پایه گذاری شد و اکنون بعد از گذشت ۴۱ سال این حکومت تداوم دارد و تا قیام حضرت مهدی (عج) ادامه دارد که پرچم آن توسط مقام معظم رهبری به صاحب اصلی تحویل داده شود.
انتهای پیام/
کد مطلب: 426601
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *