يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ ۰۹:۲۴
۰
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان (آب های داخلی) خبر داد:

پیش بینی تولید 23 هزار تن ماهی تا پایان سال/ وقتی جهش تولید صیادی جنوب شرق را رونق می دهد

عیسی میرانی شاهرودی گفت: در راستای تحقق جهش تولید 60 میلیون لارو ماهی تولید و پیش بینی می شود تا پایان سال 23 هزار تن ماهی از منابع آبی سیستان و بلوچستان صید و برداشت شود.
پیش بینی تولید 23 هزار تن ماهی تا پایان سال/ وقتی جهش تولید صیادی جنوب شرق را رونق می دهد
به گزارش پهره عیسی میرانی شاهرودی مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان (آب های داخلی) در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: در سال 99 در مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر ماهیان بومی و گرمابی زهک در مجموع از پنج گونه ماهی 60 میلیون لارو ماهی تکثیر شده است.

وی بیان کرد: از این تعداد 30 میلیون لارو به 200 منبع آبی استان شامل بند خاکی، سدها، دریاچه هامون و منابع آبی سیستان منتقل شده است.

به گفته این مقام مسئول، بخشی از این لاروها در مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر ماهیان بومی و گرمابی زهک ذخیره شده است که تبدیل به بچه ماهی شود و به مرور به استخرها و منابع آبی استان انتقال یابد.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان (آب های داخلی) اظهار کرد: بخشی از این لارو به شکل رایگان به تعدادی از جوامع روستایی، استخرها و افرادی که متقاضی تولید بچه ماهی هستند داده شده تا پس از تولید یا توسط این اداره کل خریداری شود و یا خودشان به بهره برداران استان بفروشند.

میرانی شاهرودی گفت: حتی در دراز مدت می توانند بچه ماهی تولیدی را به استان های دیگر هم بفرستند و این اتفاق محقق شده است و بچه ماهی ها از طریق بخش خصوصی به خارج از استان ارسال می شود.

وی بیان کرد: در راستای جهش تولید و با برنامه ریزی های انجام شده تولید و تکثیر نسبت به پارسال 30 درصد افزایش یافته است، همچنین در حوزه ماهی های پرواری هم حدود 30 درصد بر اساس پیش بینی های افزایش تولید خواهیم داشت، زیرا امسال وضعیت دریاچه نسبت به سال های گذشته بهتر است.

جهش تولید ماهی به 23 هزار تن

به گفته این مقام مسئول، در بارندگی های خوب اواخر سال گذشته و اوایل امسال توانستیم منابع آبی زیادی را ماهی دار کنیم و پیش بینی می شود حاصل رهاسازی ماهی در منابع آبی استان سبب تولید 9 هزار تن ماهی تا پایان سال شود.

وی اظهار کرد: در استخرهای پرورش ماهی استان و حوزه ماهیان گرمابی و سردآبی بر اساس پیش بینی ها امسال 2 هزار تن ماهی تولید و روانه بازار مصرف شود، همچنین تا پایان سال صید و برداشت از دریاچه هامون هم حدود 12 هزار تن تخمین زده می شود.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان (آب های داخلی) گفت: در مجموع بر اساس پیش بینی ها حدود 23 هزار تن ماهی از منابع آبی، دریاچه هامون و استخرهای پرورش ماهی در حوزه ماهیان پرواری تولید خواهد شد.

انتهای پیام/  
کد مطلب: 426591
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *