پنجشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۹ ۰۰:۳۵
۰
قائم مقام شرکت آبفا سیستان و بلوچستان؛

170 لیتر بر ثانیه به ظرفیت دبی آب زاهدان اضافه شد/ آبی بر عطش 20 هزار شهرنشین

محمد رضا لکزایی گفت: با افتتاح خطوط جمع‌آوری انتقال آب از چاه‌های شمال زاهدان به سایت آب شیرین کن زاهدان دبی آب شهر زاهدان 170 لیتر برثانیه افزایش یافت.
170 لیتر بر ثانیه به ظرفیت دبی آب زاهدان اضافه شد/ آبی بر عطش 20 هزار شهرنشین
به گزارش پهره محمدرضا لکزایی، قائم مقام مدیرعامل شرکت آبفا سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: این پروژه با هزینه ای بالغ بر 160 میلیارد ریال با اجرای حدود 10 کیلومتر خط انتقال از ابتدای ورودی شهر زاهدان وظیفه جمع آوری و انتقال آب از پنج حلقه چاه را به سایت آبشیرین کن دارد.

وی ادامه داد: با وارد مدار شدن این خط و افزایش 170 لیتر بر ثانیه ای دبی آب این شهر، جمعیتی بالغ بر 20 هزار نفر از این طرح، بهره مند و مشکل کم آبی بخشی از مشترکین شهر زاهدان رفع می شود.

این مقام مسئول با اشاره به منابع تأمین آب شهر زاهدان گفت: یکی از منابع تأمین آب از محل آب‌های نامتعارف است، در این راستا حدود 200 لیتر در ثانیه از آب‌های چاه جمع‌آوری می‌ شود که طی پروسه انتقال و ورود به تصفیه خانه در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

لکزایی، یکی از نقاط برجسته این طرح را جبران بخشی از کمبود تأمین آب در مواقع بحرانی اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه آب شهر زاهدان از دوردست و از منطقه سیستان تأمین می‌‍‌شود، در صورت بروز مشکل یا حادثه از طریق سامانه پدافندی که در اختیار داریم می‌توانیم بخشی از معضل احتمالی را حل کنیم.

انتهای پیام/
 
کد مطلب: 426486
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *