پنجشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۹ ۰۰:۳۲
۰
یک کارشناس مذهبی عنوان کرد؛

تجلی شور و شعور حسینی در هیئت های عزاداری /حفظ سلامت عزاداران با رعایت پروتکل های بهداشتی ضروری است

زهرا هراتی آقایی گفت: همه متولیان و مردم باید تلاش کنند تا فضای محرم و عزاداری های امسال با رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی باشد چرا که حفظ جان انسان ها یکی از تاکیدات دین مبین اسلام است.
تجلی شور و شعور حسینی در هیئت های عزاداری /حفظ سلامت عزاداران با رعایت پروتکل های بهداشتی ضروری است
به گزارش پهره؛ به نقل از زاهدنیوز،امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا ، مراسم سوگواری ایام محرم جهت حفظ سلامتی مردم و بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی باید با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود و ستاد ملی مقابله با کرونا دستورالعمل های لازم برای برپایی هیئت ها را ابلاغ کرد.
در این شرایط مردم و هیات های عزاداری دست به دست هم دادند تا با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، شرایط برگزاری مراسم عزای سرور و سالار شهیدان را فراهم کنند، تا سلامت عزاداران در این روزهای کرونایی به خطرنیفتد.

زهرا هراتی آقایی معاون فرهنگی حوزه علمیه نرجس(س) شهرستان زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ما،بیان کرد: زنده نگاه داشتن شعائر حسینی و انتقال آن به نسل آینده ضروری است و آئین عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) باید به نحوی برگزار شود که مردم را به مساجد و حسینیه ها جذب کند در واقع نهضت عاشورا مکتبی ماندگار و الگوی آرادی خواهان جهان است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران با تاثیر پدیری از قیام عاشورا شکل گرفت و در طول عمر ۴۰ ساله خود همواره یاریگر مظلومان بوده و به مبارزه با ظلم شتافته است و در واقع محرم و صفر این انگیزه مقابله در برابر ظلم را در مسلمانان زنده نگاه داشته است و همین موضوع سبب ترس و وحشت دشمنان شده است.

وی رهایی از ظلم و ستم را یکی از پیام های قیام امام حسین(ع) عنوان و خاطرنشان کرد: مبارزه با ظلم و حمایت از ستمدیدگان وظیفه تمام مسلمانان و آزادگان جهان است چرا که مبارزه با ظالمان و دشمنان دین اسلام از اهداف قیام عاشوراست و عاشورا کلاس درس بزرگ آموزشی و تربیتی است و مفاهیم ناب و ارزش های اسلامی باید با راهبردی درست به اقشار مختلف مردم منتقل شود.

هراتی تاکید کرد: فرهنگ عاشورا به عنوان فرهنگی بلند و منجی برای ملت ایران است و اگر امروز ملت ایران در مقابل زورگویی های آمریکا ایستاده و مقاومت می کند به خاطر درس پذیری از فرهنگ عاشورا است.

وی اذعان کرد: هیچ چیز نمی تواند عزاداری امام حسین(ع) را تعطیل کند و همه متولیان و مردم باید تلاش کنند تا فضای محرم و عزاداری های امسال با رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی باشد چرا که حفظ جان انسان ها یکی از تاکیدات دین مبین اسلام است.

وی حفظ سلامت عزاداران را بسیار ضروری دانست و تصریح کرد: مردم ایران در طول مقابله با تحریم ها و چندماه مبارزه با بیماری کرونا نشان دادند که توان مقابله با فشارها و مشکلات را دارد و با یاری یکدیگر هر مشکل بزرگی برای مردم سهل و آسان می شود اکنون نیز با رعایت دستور العمل های بهداشتی کلیه مراسمات انجام می شود و همه مراسمات سوگواری  باید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شود.

هراتی آقایی گفت: امسال شرایط خاصی به واسطه بیماری کرونا ایجاد شده است و باید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مراسمات از تشدید بیماری جلوگیری کنیم، استفاده مستمر عزاداران از ماسک، ضدعفونی کردن محل و حفظ فاصله اجتماعی در برگزاری مراسمات ضروری است تا مراسمی با شور و شعور حسینی داشته داشته باشیم.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: امام خمینی(ره) فرمودند محرم و صفر را زنده نگه دارید و پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد و این تاکید نشان دهنده این موضوع است که زنده نگاه داشتن عاشورا و ولایت پذیری لازم و ملزوم یکدیگرند و ولایت پذیری در کنار امربه معروف و نهی از منکر یکی دیگر از درس های بزرگ عاشورا است.

انتهای پیام/
کد مطلب: 426485
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *