پنجشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۹ ۰۰:۲۱
۰
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

تداوم توفان در سیستان و بلوچستان/تابستان پرباران جنوب شرق با 51 میلی متر بارش جدید

محسن حیدری از تداوم توفان در سیستان و بلوچستان و بارش 51 میلی متر باران جدید در این استان خبر داد.
تداوم توفان در سیستان و بلوچستان/تابستان پرباران جنوب شرق با 51 میلی متر بارش جدید
به گزارش پهره محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوجستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: در شبانه روز گذشته به سبب غبار محلی، شعاع دید افقی در شهر نصرت آباد به چهار هزار متر کاهش یافت و هوای زاهدان نیز برای ساعاتی غبار آلود شد اما غبار این شهر بسیار رقیق بود و طی چند ساعت از بین رفت.

وی با اشاره به آخرین وضعیت وزش بادهای 120 روزه در شمال استان اشاره کرد و گفت: در شبانه روز گذشته وزش بادهای 120 روزه در شمال سیستان و بلوچستان ادامه یافت، به طوری که گرد و غبار حاصل شعاع دید افقی در این منطقه را کاهش داد.

این مقام مسئول اضافه کرد: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی همچنان انتظار می رود، وزش بادهای شدید 120 روزه همراه با گرد و غبار در شهرهای شمال استان ادامه داشته باشد که توصیه می شود در زمان غبار آلود شدن هوا از ترددهای غیر ضروری خوداری و از مسافرت های غیر ضرور نیز اجتناب شود.

 51 میلی متر بارش جدید

وی در ادامه با اشاره به بارش های تابستانی بیان کرد: در حالی بیش از 2 ماه آز آغاز تابستان می گذرد که همچنان بارش های سامانه مونسون در استان ادامه دارد، به طوری که حتی در شبانه روز گذشته نیز 51 میلی متر باران از ایستگاه بارانسنجی «انجیروک» شهرستان مهرستان بارش گزارش شده است.

حیدری اضافه کرد: عصر چهار شنبه بر شدت بارش های مونسون در نیمه جنوبی استان افزوده و در شبانه روز گذشته از حدود 10 ایستگاه بارانسنجی بارندگی گزارش شد.

وی افزود: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی بیشترین بارش ها به ترتیب از ایستگاه های «انجیروک» مهرستان با 51، «مچان» سرباز 24، «رئیس آباد» سرباز 22، شهر مهرستان 10.5 و «سنیب» خاش 9 میلی متر گزارش شده است.

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان، بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی همچنان تا شرایط برای بارش های رگباری همراه با رعد و برق، تندباد لحظه ای و بارش تگرگ در مناطق مرکزی و نیمه جنوبی استان مهیا است.

وی ادامه داد: با توجه به شدت بارش ها احتمال سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی، برخورد صاعقه و بارش تگرگ و احتمال بروز خسارت وجود دارد.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: توصیه می شود در زمان بارش از تردد در حاشیه رودخانه های فصلی و اتراق در حاشیه آن ها و رفتن به ارتفاعات خودداری و همچنین در ترددهای جاده ای نیز به دلیل لغزندگی جاده ها احتیاط شود.

انتهای پیام/
کد مطلب: 426479
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *