پنجشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۹ ۰۰:۱۹
۰
رئیس اداره امور صید شیلات سیستان و بلوچستان خبر داد:

پتانسیل ویژه تالاب هامون برای تامین بچه ماهی استان های همجوار/ رایزنی با آبزی پروران در دستور کار است

رمضان شهریاری گفت: تالاب هامون پتاسیل تولید بچه ماهی برای استخرها و منابع آبی استان های هم جوار مانند خراسان جنوبی و کرمان را دارد .
پتانسیل ویژه تالاب هامون برای تامین بچه ماهی استان های همجوار/ رایزنی با آبزی پروران در دستور کار است
به گزارش پهره رمضان شهریاری، رئیس اداره امور صید اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (آب های داخلی) در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: در دو سال گذشته از ظرفیت تالاب هامون برای تولید بچه ماهی و استفاده از آن ها در استخرها استفاده شده است.

این مقام مسئول گفت: تالاب هامون قابلیت تولید بچه ماهی برای استخرها و منابع آبی استان های هم جوار مانند خراسان جنوبی و کرمان را دارد .

وی تصریح کرد: در سیستان استفاده از بچه ماهی های تالاب هامون برای پرورش در استخرها نهادینه شده است و بسیاری از آبزی پروران آن ها را خریداری می‌کنند.

رئیس اداره امور صید اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (آب های داخلی) اظهار کرد: با توجه به ظرفیت ویژه تالاب هامون طبق برنامه ریزی های انجام شده می توان بچه ماهی های تولید شده را به خارج از استان ارسال کرد.

به گفته این مقام مسئول، در اصفهان برای هر کیل.گرم بچه ماهی 80 تا 100 هزار تومان پرداخت می شود در حالی که هر کیلوگرم بچه ماهی تالاب هامون در زابل هشت تا 10 هزار تومان به فروش می رسد.

شهریاری بیان کرد: اگر آبزی پروران با ظرفیت ویژه تالاب هامون آشنا شوند می توانند با هزینه کمتر اقدام به تامین نهاده های ویژه استخرهای پرورش ماهی کنند و برنامه ریزی ها برای استفاده از این ظرفیت ویژه در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/
 
کد مطلب: 426478
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *