در سایه غفلت مسئولین؛

خیابان های سیستان و بلوچستان به پیست های اتومبیلرانی تبدیل شد/حرکات آکروباتیک رانندگان خودروهای شخصی در دل شهرهای جنوب شرق کشور +فیلم

7 مرداد 1399 ساعت 10:46

در سایه غفلت مسئولین، این روزها خیابان های برخی شهرهایی همچون سروان در شرقی ترین نقطه کشور به پیست های اتومبیلرانی غیرمجاز برای انجام حرکات نمایشی و مسابقات مرگبار بین رانندگان خودروهای شخصی تبدیل شده است.


به گزارش پهره؛ به نقل از شستون؛ بدون شک غنی سازی اوقات فراغت یکی از راهکار های مناسبت برای ایجاد آرامش و سلامت روانی جامعه است که می توان با ایجاد تفرجگاه های مناسب استعداد های و خلاقیت جوانان و نوجوانان را از این طریق شکوفا ساخت.
 
فراهم سازی زیرساخت های غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در حوزه های مختلف فرهنگی، ورزشی و فنی و حرفه ای نیازمند تعامل دستگاه های اجرایی در هر شهرستان است.
 
از آنجایی که شهرستان سراوان فاقد پارک، تفرجگاه و اماکن تفریحی مناسب برای غنی سازی اوقات فراغت است و یا از استانداردهای لازم برخوردار نیست، برخی از جوانان برای تخلیه انرژی  با ویراژ خودرو ها،  برخی از خیابان ها و بولوارهای شهر را به پیست اتومبیل رانی تبدیل کرده اند.
 
روز جمعه در یک اقدام تعجب بر انگیز و در سایه غفلت مسئولین، بولوار ورودی شهر سراوان شاهد حضور خودروهای بی شماری بود که رانندگان این اتومبیل ها بدون توجه به اطرافشان با سرعت سرسام آوری رانندگی می کردند.
 
آرامش؛ خواسته مردم سراوان
 
درزاده یکی از شهروندان سراوانی به خبرنگار ما گفت: به عنوان یک شهروندان سراوانی خواستار آرامش و امنیت در شهر هستم.
 
وی افزود: در جمعه همین هفته که گذشت  شاهد یک اتفاق عجیب و صد البته خطرناک در شهرستان بودیم و آن این بود که در ورودی شهر سراوان(میدان بزرگ ورودی شهر) یک پیست اتومبیلرانی بدون حضور هیچ مدیر و مسئولی افتتاح شد!
 
این شهروند سراوانی ادامه داد: این پیست به منظور تفریح جوانان و انجام حرکات نمایشی راه اندازی شد و در کمال تعجب به جزء جوانان محل پیست هیچ مسئول و مقامی از راه اندازی آن خبر ندارد!
 
درزاده خاطر نشان کرد: این در حالی صورت پذیرفت که دقیقاً حرکات نمایشی روی جاده بود و احتمال تصادف و حادثه خونین و مرگباری می توانست صورت بگیرد، اگر جلوی این اتفاق گرفته نشود در آینده ای نه چندان دور شاهد ریخته شدن خون زنان و کودکان خواهیم بود.
 
وی اذعان کرد: مدتهاست که جوانان، مصلای شهر را که فاقد زیر ساخت و امکانات پیست اتومبیلرانی است،  به عنوان پیست انتخاب کرده که احتمال از دست دادن جان جوانان همانطور که قبلاً نیز شاهد آن بوده ایم وجود دارد و این مصلی تا به حال پذیرای این جوانان بوده است.
 
این شهروند سراوانی تصریح کرد؛ از مسئولین تقاضا می شود درصدد راه اندازی یک پیست مناسب هرچند با امکانات محدود باشند تا این جوانان که هیچگونه سرگرمی تاکید می کنم هیچگونه سرگرمی ندارند در اینجا مشغول شوند.
 
درزاده با بیان اینکه ضرورت ما پیست اتومبیلرانی نیست، بلکه سرگرمی جوانان ضرورت ماست اگر مدیران و مسئولان راه های بهتری مدّنظر دارند آن را اجرایی کنند تا جوانان به افراط کشیده نشوند، گفت: مراتب اعتراض آمیز خود را به این حرکت اعلام و خواستار پیگیری از طرف مسئولان هستیم تا دیگر شاهد چنین حرکات خودسرانه نباشیم.
 
برگزاری مسابقه و افتتاح پیست غیرقانونی بوده است
 
محمد رضا گمشادزایی رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان سراوان با بیان اینکه شورای ترافیک شهرستان باید پاسخگوی افتتاح پیست اتومبیلرانی در ورودی شهر باشد، خاطر نشان کرد: این عملا کاملا غیرقانونی و بدون مجوز است.
 
وی افزود: روال اداری به اینگونه است که باید درخواست راه اندازی باشگاه اتومبیلرانی داده شود اما تا کنون هیچ گونه درخواستی مبنی بر راه اندازی باشگاه اتومبیل رانی به این اداره ارایه نشده است.
 
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سراوان خاطر نشان کرد: شورای ترافیک باید به محض ایجاد ترافیک در ورودی شهر وارد عمل می شد چرا که این افراد هیچ گونه مجوزی از اداره ورزش و جوانان برای مسابقات اتومبیلرانی نداشته  اند.
 
با رانندگان متخلف برخورد می شود
 
علی رضا شهرکی فرماندار شهرستان سراوان در نیز به خبرنگار ما گفت: قطعا این موضوع بررسی خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه اجرای حرکات نمایشی منجر به حادثه می شود، افزود: خیابان جای دستی کشیدن و ویراژ دادن و همچنین اجرای حرکات نمایشی نیست.
 
شهرکی تصریح کرد: بازی با جان شهروندان خطایی غیرقابل بخشش است که بی تردید با متخلفان از طریق مراجع قانونی پیگیری و برخورد خواهد شد.
 


کد مطلب: 426088

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/426088/خیابان-های-سیستان-بلوچستان-پیست-اتومبیلرانی-تبدیل-حرکات-آکروباتیک-رانندگان-خودروهای-شخصی-دل-شهرهای-جنوب-شرق-کشور-فیلم

پهره
  https://www.pahreh.ir