سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ ۱۰:۳۸
۰
در چند روز مانده به عید قربان؛

خیابان های ایرانشهر به تصرف گوسفندان در آمد/ شهروندان سیستان و بلوچستان در خطر شیوع کرونا

با نزدیک شدن به عید سعید قربان اکثر خیابان های ایرانشهر علاوه بر حضور سنگین خودروها در تصرف گوسفندان در آمدند که این امر گلایه مندی شهروندان این منطقه را در بر داشته است.
خیابان های ایرانشهر به تصرف گوسفندان در آمد/ شهروندان سیستان و بلوچستان در خطر شیوع کرونا
به گزارش پهره، عید قربان یکی از اعیاد مهم و اصلی مردم سیستان و بلوچستان است و برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم آن از چند روز قبل به تدارک قربانی می‌پردازند.


برخی از مردم این دیار از ماه‌ ها قبل گوسفند یا گوسفندانی را برای قربانی کردن پروار می‌کنند و کسبه ها از چندین روز قبل اقلام موردنیاز مردم را تامین و در معرض دید قرار می‌دهند، دستفروشان در خیابان‌ها و پیاده روها بساط پهن می‌کنند، بازارها از شور و حال خاصی برخوردار می‌شود، ترافیک سنگین می شود.
امسال در حالی به پیشواز عید قربان می رویم که ویروسی منحوس به نام کرونا چند وقتی است در این سرزمین ماندگار شده و مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد کرده است.
ویروسی خطرناک که در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی عاقبتی تلخ را برای افراد به ارمغان می‌آورد.

هر چند برخی افراد این روزها همچون سال های گذشته در حال خرید و آماده شدن برای عید قربان هستند که بسیاری از کارشناسان بر این باورند که در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این ایام بار دیگر باعث افزایش شمار مبتلایان به کرونا ویروس در سیستان وبلوچستان خواهیم بود.
خیابان های ایرانشهر به تصرف گوسفندان در آمد
محمد بامری، یکی از شهروندان ایرانشهری در گفت و گو با خبرنگار پهره گفت: برخی افراد این روزهای قبل از عید سعید قربان مانند گذشته بدون در نظر گرفتن شرایط کنونی ویروس کرونا در حال خرید و آماده شدن برای این روز هستند که این امر باعث ایجاد شلوغی و ترافیک در بسیاری از خیابان های ایرانشهر شده است.
وی افزود: علاوه بر این برخی افراد دام های زنده را برای فروش به خیابان های سطح شهر ایرانشهر می آورند و این مسئله باعث افزایش ترافیک در خیابان ها شده است و من به عنوان یک شهروند از مسئولین می خواهم حتما به حل این معضل موجود در شهر بپردازند.

در این راستا ابوذر کوثری، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: عرضه دام در خیابان ها و معابر این منطقه علاوه بر این که چهره شهر را نازیبا می‌کند باعث ایجاد ترافیک نیز می‌شود.
وی افزود: مردم می‌توانند دام مورد نیاز خود را از میدان عرضه دام تهیه کنند.
فرماندار ویژه ایرانشهر ادامه داد: ماموران سد معبر شهرداری با عرضه کنندگان دام در سطح شهر برخورد می‌کنند.
وی از پلیس راهور خواست تا تدابیر لازم جهت روان سازی مسيرهای تردد شهروندان برای خرید دام را اتخاذ کنند.
کوثری نهادینه شدن فرهنگ ترافیک را نیازمند آموزش و همکاری مردم و مسئولین دانست که باید این فرهنگ سازی از سطح خانواده شروع شود.
وی با تاکید بر اجرای هر چه بهتر مصوبات شورای ترافیک، عنوان کرد: تعجیل در اجرای مصوبات در روان سازی ترافیک شهر واجرای هرچه بهتر قوانین راهنمایی و رانندگی در شهرستان حایز اهمیت است.
انتهای پیام/
کد مطلب: 426086
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *