يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ ۰۹:۱۰
۰
برهنگی فرهنگی؛

ترویج بی حجابی در جامعه در رأس توطئه های دشمنان در جنگ نرم است/سلب آسایش جامعه در سایه بدحجابی زنان

امروزه مشاهده‌ بی‌حجابی و بدحجابی در میان برخی جوانان و نوجوانان جامعه زنگ خطری است، برای دست به کار شدن صاحب‌نظران و مصلحت‌اندیشان؛ تا عزم جزم کرده و تمام تدابیر خویش را در جهت مبارزه با این پدیده‌ی شوم که غرب تمام توان خود را برای رواج بی بند و باری کرده است به کار گیرند.
ترویج بی حجابی در جامعه در رأس توطئه های دشمنان در جنگ نرم است/سلب آسایش جامعه در سایه بدحجابی زنان
به گزارش پهره، حجاب یکی از دستورات واجب الهی است، که مطابق با آن هر زن مسلمان باید تمام بدنش غیر از گردی صورت و دست ها تا مچ را از نامحرم بپوشاند و بی حجابی یک معضل اجتماعی می باشد که یک خانم بدون در نظر گرفتن دستورات الهی و همچنین حقوق دیگران در جامعه حاضر می شود و با  ظاهر نامناسب خود، زمینه بروز گناهان زیادی را در جامعه به وجود می آورد.


بسیاری از آزار و اذیت ها، تعرض ها، اهانت ها و هتک حرمت هایی که نسبت به بانوان صورت می گیرد، متوجه دختران و زنان فاقد حجاب و پوشش مناسب است.


امر مهمی که خداوند در قرآن کریم بر آن تاکید کرده و حجاب را سپر محکمی برای زنان در برابر هوس رانان بی بند و بار معرفی می کند.

در جامعه ای که بر پایه ارزش های اسلامی و اخلاقی شکل گرفته و با خون صدها هزار شهید بارور، شکوفا شده و اکثریت مردم هنجارهای دینی و اخلاقی  آن را پذیرفته اند، سزاوار نیست عدّه ای با بی حجابی و بی عفتی مخلّ امنیت روحی و روانی جامعه شده و آرامش، آسایش مردم را به هم ریخته و عملاً با ارزش های والای اسلامی و اخلاقی و اعتقادات آن مخالفت کنند.



سلب آسایش جامعه در سایه بدحجابی زنان


در همین زمینه حجت اله صادقی، عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره گفت: حجاب یکی از دستورات دینی و شعائر ناب اسلامی در جهت کرامت انسانی و تعالی، جایگاه فردی و اجتماعی زن به صورت خاص و مرد به طور عام در جامعه می باشد.


وی افزود: این دستور دینی دامنه وسیعی به وسعت حضور انسان در این کره خاکی دارد، چرا که اگر چارچوب حجاب در اسلام ناب محمدی تبیین شده و در حقیقت برای این ارزش اجتماعی دامنه ای خاص تعریف کرده، ولی پوشش و حجاب فطری انسان در عالم هستی است.


این مدرس دانشگاه ادامه داد: آیه ۵۹ سوره مبارکه احزاب در حقیقت مشهور به آیه حجاب می باشد که فلسفه حجاب در یک کلام کوتاه و مختصر را بیان کرده (ذَٰلِكَ أَدْنَىٰ أَن يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ ) یعنی این پوشش باعث می شود که زنان کمتر آزار و اذیت ببینند و مصون از نگاه های زهر آلود و شیطانی باشند.


وی اضافه کرد: در حقیقت در فرهنگی قرآنی حجاب محدودیتی است که در وارای آن آزادی و امنیت و مصونیت از بسیاری از آفات اجتماعی قرار گرفته است.


صادقی در ادامه، عنوان کرد: اگر این نکته را ذکر کنم که حجاب نه تنها زن مسلمان را محصور و محدود نکرده است، بلکه با بیان وجوب این مسئله به او آزادی حقیقی هدیه کرده و از چاه ذلت و خواری در دوره های قبل به عرش خدایی رسانده و از او جواهری ساخته که در صدف ارزشمند حجاب قرار گرفته کاه دست هر نا اهل و چشم هر ناپاکی یارای رسیدن به آن مروارید ارزشمند را ندارد حرفی گزاف نگفته ایم.


وی تصریح کرد: منشا بی حجابی افراد می تواند عوامل متعددی باشد، در واقع ضعف در اعتقادات دینی و عدم تبیین موضوع حجاب به صورت صحیح، ضعف کارکردی خانواده، عدم ارائه راهکار درست از طرف رسانه به عنوان متولی امر فرهنگ در جامعه، ضعف مدارس، دانشگاه ها و به طور کلی نهادهای علمی فرهنگی در این زمینه و بی توجهی خانواده ها به موضوع حجاب و یا نگاه افراطی و تفریطی داشتن به این مسئله و از حد اعتدال برون رفتن، برخورد ناصحیح آمرین به این ارزش اجتماعی که باعث وازدگی دینی و در کنارش کمرنگ شدن مسئله ححاب می شود.


این عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد گفت: تهاجم فرهنگی و عدم مقابله صحیح با آن، مدگرایی و عدم ارائه مدهای پوششی با الگوی اسلامی، عدم تقویت بینشی جوانان به طور صحیح در موضوعات دینی و به طور خاص می توانند نقش بسزایی در حجاب گریزی در جامعه داشته باشند.


وی خاطرنشان کرد: در رابطه با نحوه بر خورد با افراد بی حجاب ذکر این نکته لازم است که نوع انسان همیشه در جهت منافع فردی گام بر می دارد، تبیین دقیق منافع این شعار و فرهنگ قرآنی، اسلامی و انسانی می تواند نقش بسزایی در گزایش افراد به رعایت حجاب در جامعه داشته باشد.


این مدرس دانشگاه تصریح کرد: چگونگی تشویق افراد به حجاب بسته به سنت های هر منطقه متفاوت است، لذا با توجه خاص به فرهنگ هر جامعه و منطقه برگزاری نمایشگاه حجاب اسلامی و کارگاه های آموزشی و تبیین دقیق این مسئله می تواند نقش مهمی در تشویق افراد به باحجابی داشته باشد.


انتهای پیام/
کد مطلب: 426050
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *