پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ ۰۹:۵۱
۰
امام جمعه موقت اهل سنت ایرانشهر:

کمک های مومنانه ابزاری برای عبور از کروناست/ به کارگیری تمام توان در تحقق کمک به نیازمندان

مولوی خلیل رسولی زاده با بیان این که کمک های مومنانه باید تا پایان مهار بیماری کرونا ادامه داشته باشد، گفت: دولت و مردم باید در تحقق خدمت مومنانه و کمک به نیازمندان تمام توان خود را به کار بگیرند.
کمک های مومنانه ابزاری برای عبور از کروناست/ به کارگیری تمام توان در تحقق کمک به نیازمندان
خلیل رسولی زاده، امام جمعه موقت اهل سنت ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره با اشاره به سخن پیامبر اکرم(ص) بیان کرد: بهترین انسان کسی می باشد که به همنوع خود منفعت برساند‌. خداوند متعال در آیات و روایات فراوانی به کمک های بشر دوستانه به همنوعان، انفاق تاکید کرده است.
وی افزود: کمک به انسان مسافر، بی بضاعت، وام دار، قرض دار وظیفه هر انسانی است حال آن فرد کافر باشد یا مسلمان.
امام جمعه موقت اهل سنت ایرانشهر ادامه داد: با شیوع موج دوم کرونا و افزایش بیماران مبتلا به این بیماری مقام معظم رهبری تاکید مجدد به کمک های مومنانه و مواسات در این ایام دارند که هر شخصی توان فکری و مالی دارد به نیازمندان و فقرا کمک و یاری برساند.
وی اضافه کرد: تمام ارگان ها دولتی باید در زمینه کمک مومنانه پای کار بیایند. گاهی در شهرستان ایرانشهر افرادی پیدا می شوند که نان شب خود را ندارند؛ در همین راستا نهادهای مردم نهاد با استفاده از ظرفیت های ثروتمند و شناسایی افراد بی بضاعت اقدام به تامین مواد غذایی و مواد بهداشتی، ضدعفونی کننده برای خانواده های این اشخاص کنند.
رسولی زاده عنوان کرد: موسسات خیریه، بسیج، هلال احمر، کمیته امداد از جمله مکان هایی می باشند که نیازمندان مراجعه می کنند. یکی از وظایف مهم سپاه در این برهه زمانی و شیوع بیماری کرونا کمک و امداد رسانی به مردم بی بضاعت است.
وی تصریح کرد: در شهرستان ایرانشهر افرادی هستند که حتی پول تهیه ماسک خود را ندارند و شاید مبتلا به کرونا باشند؛ اما برای تهیه مایحتاج ضروری خانواده خود مجبورند برای کار در اجتماع بدون ماسک حضور یابند و با این کار بسیاری از افراد سالم را آلوده به این بیماری کنند. پس یکی از وظایف مهم ما و ارگان های مردم نهاد، خیرین در راستا کمک مومنانه این می باشد که به تهیه مواد غذایی، بسته های بهداشتی و ضدعفونی برای این اشخاص شناسایی شده اقدام کنیم.
این خطیب جمعه خاطر نشان کرد: در بسیاری از کشورهای دیگر دولت آن کشور خصوصا افراد مبتلا به کرونا را مورد حمایت قرار می دهند به نحوی که فرد مریض با قرنطینه قرار دادن خود دیگر نگران تامین مایحتاج ضروری برای فرزندان خود نیست و من در این جا از دولتمردان و کسانی که به گونه ای دست در این کار دارند می خواهم این گونه اشخاص را حتما مورد حمایت قرار دهند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 426013
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *