دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ ۱۰:۰۷
۰
مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

بیکاری و مسکن؛ بزرگترین سد راه ازدواج جوانان/ 79 هزار ماسک توسط سمن های سیستان و بلوچستان در روزهای کرونایی توزیع شد

ادهم کرد از توزیع 79 هزار ماسک توسط سازمان های مردم نهاد سیستان و بلوچستان در روزهای کرونایی خبر داد‌.
بیکاری و مسکن؛ بزرگترین سد راه ازدواج جوانان/ 79 هزار ماسک توسط سمن های سیستان و بلوچستان در روزهای کرونایی توزیع شد
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، ادهم کرد، مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان در نشست خبری که با موضوع هفته ازدواج در سالن جلسات دهکده المپیک زاهدان در حال برگزاری است، بیان کرد: برنامه های هفته ازدواج به دلیل وضعیت قرمز برخی شهرستان ها متفاوت و به صورت مجازی برگزار می شود، در این راستا با 27 دستگاه نشستی برگزار و ستاد ساماندهی جوانان با محوریت هفته ازدواج برگزار شد و با مصوبات خوبی همراه بود که البته متاسفانه با غیبت 10 دستگاه متولی مواجه شدیم.
 
وی با اشاره به برپایی ۳۵۹ کارگاه پیش از ازدواج با شرکت هزار و هفتصد نفر در استان، اضافه کرد: در کشور 11 میلیون نفر شرایط ازدواج دارند، اما بسیاری از جوانان به دلیل مشکلات اشتغال و مسکن در زمینه ازدواج و اشتغال با مشکلاتی مواجه هستند.
 
این مقام مسئول با اشاره به تسهیلات ازدواج نیز گفت: از مجموع 13 هزار و هشتصد و نود و هشت متقاضی وام ازدواج در این استان ۳۳ درصد آنان یعنی چهار هزار و پانصد و هفتاد و هفت مورد موفق به دریافت تسهیلات شدند.
 
کرد با بیان این که با توجه به افزایش طلاق در سیستان و بلوچستان برگزاری کارگاه‌ها و برنامه‌های پیشگیری در مناطق روستایی بیش از پیش احساس می‌شود، تصریح کرد: سال گذشته در شهرستان‌های نیمروز، هامون، هیرمند، کنارک، سرباز، زهک و تفتان هیچ واقعه طلاقی ثبت نشد اما در شهرستان‌های زاهدان و خاش شاهد ثبت بیشترین آمار در این بخش بودیم.
 
وی با اشاره به برنامه های این اداره کل در روزهای کرونایی گفت: با توجه به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری رزمایش کمک مومنانه در سیستان و بلوچستان علاوه توزیع هفت هزار بسته معیشتی با همکاری جوانان و ورزشکاران، موسسات مردم نهاد سیستان و بلوچستان نسبت به تولید و توزیع 79هزار و سیصد ماسک و انتشار 258 برنامه از دریچه فضای مجازی اقدام کردند.
 
این مقام مسئول اضافه کرد: تهیه و توزیع 6 هزار و هشتصد و هفده لیتر مواد ضدعفونی، تهیه و توزیع 11 هزار و سیصد و هشتاد و چهار بروشور و پوستر و تهیه و توزیع بیش‌از 13 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان از مهمترین اقدام های سمن‌ها در این حوزه بوده است.
 
 کرد ادامه داد: قهرمانان و چهره های  به نامی چون رسول خادم، پرویز پرستویی، کمیل قاسمی و رنگریز نیز در استان حضور یافتند و در مناطقی که مردم گرفتار سیل شده و همچنین به دلیل شیوع کرونا آسیب دیده بودند، خدمات ارزنده ای را ارائه دادند، علاوه بر این عباس و امید آرامی و سعید پیرامون قهرمانان ملی و فراملی سیستان و بلوچستان نیز کم هایی را جمع آوری و میان مردم توزیع کردند.
 
انتهای پیام/
 
کد مطلب: 425970
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *