با حضور معاون آموزشی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور:

مراسم تودیع و معارفه امام جمعه جدید ایرانشهر برگزار شد

27 تير 1399 ساعت 15:08

مراسم تودیع و معارفه امام جمعه اهل تشیع ایرانشهر، با حضور معاون آموزشی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در این شهرستان برگزار شد.


به گزارش پهره؛ ظهر امروز جمعه ۲۷ تیر ۹۹ با حضور حجت الاسلام اسلانی، معاون آموزشی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، حجت الاسلام و المسلمین طاهری، مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سیستان و بلوچستان و ابوذر کوثری، معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر و مسئولین و نمازگزاران این شهرستان مراسم تکریم و معارفه امام جمعه جدید در مصلای فاطمه الزهرا این منطقه برگزار شد.
در این مراسم، از زحمات حجت‌الاسلام و المسلمین شجاع الدین ابطحی تقدیر و حجت‌الاسلام و المسلمین عیسی بزمانی به عنوان امام جمعه جدید شهرستان ایرانشهر معرفی شد.
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین اسلانی، معاون آموزشی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: روز دحوالارض از روزهای پر برکت خدا برای بندگان سالک الی الله است که همه ادیان در این مناسبت شریک هستند.
وی افزود: در شب بیست و پنجم ماه ذى القعده حضرت ابراهیم (ع) و حضرت عیسى (ع) متولد شده اند. در این روز، رسول خدا (ص) به قصد حجة الوداع از مدینه با یكصد و چهار هزار یا یكصد و بیست و چهار هزار و حضرت فاطمه (ع) و تمامى اهل بیت خود از راه شجره به مکه عزیمت کردند.
معاون آموزشی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: توبه، استغفار، عبادت و شب زنده داری از اعمالی است که در شب دحو الارض سفارش و تأکید بسیاری برای انجام دادن آن ها شده است.
وی عنوان کرد: دحوالارض روزی بسیار با شرافتی است‌ که خداوند رحمت و برکات خود را در این روز ارزشمند شامل همه مسلمانان کند. از حضور تک تک مردم شریف و ولایت مدار ایرانشهر که استقبال باشکوه و برادرانه از امام جمعه پیشین و جدید به عمل آوردند، تشکر می کنم.
گفتنی است؛ تقدیر نامه حجت الاسلام و المسلمین شجاع الدین ابطحی توسط معاون آموزشی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور قرائت و حکم انتصاب حجت الاسلام و المسلمین عیسی بزمانی، امام جمعه جدید ایرانشهر تقدیم شد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 425923

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/425923/مراسم-تودیع-معارفه-امام-جمعه-جدید-ایرانشهر-برگزار

پهره
  https://www.pahreh.ir