پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ۲۰:۰۳
۰
افق روشن توسعه در سیستان و بلوچستان؛

جولان کرونا در جهان؛ تجارت جنوب شرق روی موج رونق/ نخستین محموله سیمان جامبو بگ از بندر شهید کلانتری صادر شد

بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از صادرات اولین محموله سیمان جامبو بگ در سال ۹۹ از بندر شهید کلانتری چابهار خبر داد.
جولان کرونا در جهان؛ تجارت جنوب شرق روی موج رونق/ نخستین محموله سیمان جامبو بگ از بندر شهید کلانتری صادر شد
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، این روزها با وجود شیوع کرونا در جهان، تجارت در جنوب شرق کشور روزهای پر رونق خود را طی می کند، این مهم را می توان در اخباری که در خصوص صادرات و واردات کالا از بزرگترین بندر اقیانوسی کشور مخابره می شود، دید.
 
اما نه تنها بندر شهید بهشتی چابهار روزهای خوبی را سپری می کند، بلکه بندر شهید کلانتری نیز در این رونق تجارت در حال ایفای نقش است.
 
بهروز آقایی، مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در این باره به خبرنگار ما گفت: از ابتدای امسال با وجود شیوع کرونا در کشور شاهد صادرات و واردات کالا از بنادر چابهار هستیم که در همین راستا روز گذشته اولین محموله صادراتی سیمان در سال ۹۹ به صورت جامبو بگ از بندر شهید کلانتری به مقصد دبی بارگیری شد.
 
وی ظرفیت این محموله را ۹۰۰ تن اعلام کرد و افزود: صادرات سیمان از بندر شهید کلانتری به منظور کاهش هزینه های مترتب بر کالا، کاهش زمان بارگیری،سرعت بخشیدن به عملیات و   پیشگیری از خسارات احتمالی به کالا به صورت حمل مستقیم از کامیون به شناور انجام شد.
 
این مقام مسئول با اشاره به وجود معادن غنی و همچنین کارخانه های سیمان در سیستان و بلوچستان و قابلیت صادرات آن، خاطرنشان کرد: استفاده از زیر ساخت ها و تجهیزات بندر شهید کلانتری برای این نوع محصولات می تواند بار شناورهای فلزی برگشتی از این بندر را تامین می کند.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 425716
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *