سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ۱۱:۱۸
۰
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد:

تصویب کاهش ۲۵ درصدی سود بازرگانی کالاهای وارده از طریق بندر شهید بهشتی

بهروز آقایی گفت: با پیگیری موثر سازمان بنادر و دریانوردی، مجموعه های استانی و حمایت دولت، کاهش ۲۵ درصدی سود بازرگانی به کالاهای وارده از طریق بندر شهید بهشتی چابهار مصوب شد.
تصویب کاهش ۲۵ درصدی سود بازرگانی کالاهای وارده از طریق بندر شهید بهشتی
به گزارش پهره، بهروز آقایی؛ مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد: با پیگیری مسئولین استانی و کشوری و با حمایت دولت، پیشنهاد ۲۵ درصد کاهش در سود بازرگانی کالاهای وارده از طریق بندر شهید بهشتی چابهار مورد موافقت و تصویب هیات دولت قرار گرفت.
 
وی افزود: طی سه سال گذشته و پس از تکمیل و بهره برداری از فاز اول طرح توسعه با شناسایی فاکتورهای موثر بر افزایش ترافیک کالا و کانتینر از طریق بندر شهید بهشتی چابهار؛ پیشنهاد کاهش سود بازرگانی کالاهای وارده از طریق این بندر در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردی استان و سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفت.
 
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: کاهش ۲۵٪ سود بازرگانی بر کالاهای وارده از طریق بندر چابهار موجب کاهش هزینه های وارداتی و ایجاد جریان کالایی و بهره مندی استان و منطقه از ترافیک های ناشی از افزایش واردات و صادرات خواهد شد.
 
آقایی با بیان اینکه موضوعات تبدیل بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه آزاد، اختصاص ۲۰ درصد واردات کالاهای اساسی مورد نیاز کشور به بندر چابهار و کاهش ۲۵ درصد سود بازرگانی، از پیشنهادهای سه گانه اداره کل بنادر و دریانوردی استان در راستای توسعه محور شرق و سواحل مکران بوده است که با پیگیری موثر سازمان بنادر و دريانوردی، مجموعه های استانی و حمایت دولت اکنون مصوب شده است خاطرنشان کرد: قطعا تاثیر این تحقق، بر رشد اقتصادی استان سيستان و بلوچستان، بندر چابهار و توسعه و پیشرفت محور شرق بیش از پیش خواهد بود.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 425698
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *