دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ۱۳:۵۱
۰
نمکی بر زخم های کهنه مردم سیستان؛

دستگاه سنجش گرد وغبار در آلوده ترین شهر جهان از کار افتاد/ چالش بزرگ هواشناسی جنوب شرق کشور؛ نیازمند نگاه ویژه دولتی

همزمان با شروع موج جدید بادهای 120 روزه و جولان ریزگردها در جنوب شرق کشور، 2 دستگاه سنجش گرد و غبار این منطقه از کار افتاده است و امکان ثبت داده های مهم آماری وجود ندارد.
دستگاه سنجش گرد وغبار در آلوده ترین شهر جهان از کار افتاد/ چالش بزرگ هواشناسی جنوب شرق کشور؛ نیازمند نگاه ویژه دولتی
به گزارش پهره به نقل از عصر هامون، پیگیری خبرنگار ما نشان می دهد که علی رغم آغاز وزش بادهای 120 روزه در شمال استان، دستگاه سنجش گرد و غبار سیستان از کار افتاده است.
 
این اتفاق در حالی روی داده که چند روزی است بر شدت وزش بادهای 120 روزه در این منطقه افزوده شده و گرد وغبار شرایط کیفی هوای زابل را با چالش روبه رو کرده است.
 
این اتفاق سبب شده است تا اطلاعات کیفی زابل فقط از طریق تنها ایستگاه سنجش گرد وغبار محیط زیست در شمال استان پایش شود.
 
این در حالی است که سال 2016سازمان جهانی بهداشت به استناد اطلاعات ایستگاه سنجش گردوغبار محیط زیست زابل، این شهر را به عنوان آلوده ترین شهر دنیا معرفی کرد.
 
گپ آماری بزرگ در روند ثبت داده ها
 
محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در این باره گفت: در حال حاضر 2 ایستگاه سنجش گرد وغبار استان در زاهدان و زابل به دلیل محدودیت های اعتباری غیرفعال شده است که این موضوع یعنی امسال داده های غلظت غبار بادهای 120 روزه زابل را نخواهیم داشت و یک گپ آماری بزرگ در روند ثبت داده های این بخش ایجاد می شود.
 
تعامل دستگاه های اجرایی برای رفع مشکل
 
 با توجه به این مهم، موضوع را از عباسعلی ارجمندی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری پیگیری کردیم، این مقام مسئول در این خصوص به خبرنگار ما گفت: با توجه به اهمیت تعیین میزان غلظت گرد و غبار در شرایط بادهای 120 روزه سیستان حوزه مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با هدف کمک به مردم و در راستای تعامل با سیستم اجرایی، در خصوص تعمیر 2 ایستگاه دستگاه سنجش گرد وغبار سیستان و بلوچستان ورود پیدا کرده است.
 
وی ادامه داد: با همکاری اداره کل هواشناسی و فرمانداری های حوزه سیستان این دستگاه ها در اسرع وقت درست می شود، چراکه نگاه این است که برای مردم اقدامی انجام می شود که این کمک ها می تواند در راستای سبد حمایتی یا تجهیز دستگاه های اجرایی به لوازم مورد نیاز باشد. 
 
انتهای پیام/
 
کد مطلب: 425678
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *