دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ۱۱:۱۹
۰
تجارت در جنوب شرق کشور روی خط پیشرفت؛

صادرات 235 میلیون دلاری کالا از پهناورترین استان کشور/ کرونا مانع مبادلات اقتصادی در سیستان و بلوچستان نشد

محمد رفیع سلطانزاده، معاون سازمان صمت سیستان و بلوچستان از صادرات 235 میلیون و 612 هزار و 674 کالا در روزهای کرونایی از جنوب شرق کشور خبر داد.
صادرات 235 میلیون دلاری کالا از پهناورترین استان کشور/ کرونا مانع مبادلات اقتصادی در سیستان و بلوچستان نشد
 به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، این روزها با وجود غلبه کرونا بر جامعه بشری شاهد رشد تجارت در جنوب شرق کشور هستیم، این مهم را می توان در افزایش آمار صادرات از گمرکات و بازارچه های مرزی و رونق ترانزیت در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور دید.
 
سیستان و بلوچستان یکی از استان هایی است که مرز خاکی نسبتا طولانی با همسایگان شرقی ایران دارد و از طرفی، وجود چابهار به عنوان یک بندر استراتژیک و بزرگ اقیانوسی کشور نیز استعداد توسعه فعالیت های تجاری در جنوب شرق کشور را تا حد زیادی افزایش داده است.
 
در همین راستا، محمد رفیع سلطانزاده، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان به خبرنگار ما گفت: طی 2 ماه امسال کل صادرات استان از گمرگات و بازارچه های مرزی با احتساب منطقه آزاد چابهار  به وزن 236 هزار و 724 تن و ارزش 235 میلیون و 612 هزار و 674 دلار بوده است.
 
وی ادامه داد: از این آمار ارزش کالاهای صادراتی از گمرکات و بازارچه ها 234میلیون و 134 هزار و 619دلار بوده است.
 
 سلطانزاده افزود: کالاهای صادراتی استان در دو ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد رشد را در ارزش نشان می دهد.
 
وی با اشاره به اقلام عمده صادراتی از سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: مصالح ساختمانی (سیمان)،میوه، نخود خام، گاز، گوگرد، خرما و صیفی جات، پودرلباسشویی، قیر، محصولات سرامیکی، کیسه پلاستیکی از جمله کالاهایی است که از ابتدای امسال به  پاکستان، افغانستان، ترکیه، کویت، امارات و سایر کشورها صادر شده است.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 425663
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *