شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ ۲۲:۴۸
۰

آغاز دوره‌های آموزشی آتش نشانان تازه استخدام در آتش نشانی

دوره‌های آموزشی آتش نشانان تازه استخدام استان فارس از ابتدای تیرماه آغاز خواهد شد.
آغاز دوره‌های آموزشی آتش نشانان تازه استخدام در آتش نشانی
به گزارش پهره به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،​محمد هادی قانع رییس سازمان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به آغاز کلاس‌های دوره آموزشی نیرو‌های تازه استخدام سازمان آتش نشانی، اظهار کرد: این کلاس‌ها از ابتدای تیر ماه آغاز و به مدت ۴۰ روز ادامه خواهد داشت.
او ادامه داد: این دوره‌های آموزشی در پی برگزاری آزمون استخدامی سازمان آتش نشانی کشور و پذیرفته شدن نیرو‌های تازه استخدام برای فعالیت در ایستگاه‌های آتش نشانی استان فارس پیش بینی شده و به منظور آشنایی هر چه بیشتر آتش نشانان با مهارت‌های تخصصی آتش نشانی زیر نظر کارشناسان و مربیان تکاوری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در سایت‌های تخصصی و آموزشی این سازمان برگزار خواهد شد.
قانع با اشاره به حساس بودن حرفه و شغل آتش نشانی تصریح کرد: آموزش و فراگیری، یک ضرورت اجتناب ناپذیر در سازمان آتش نشانی است و آموزش رکن اصلی در این حرفه است، همچنین آتش نشانان با حضور در کلاس‌های آموزشی بدو خدمت، مهارت‌های تخصصی لازم را فرا می‌گیرند.
رییس سازمان آتش نشانی شیراز افزود: در این دوره، سر فصل‌های مختلف آموزشی نظیر قوانین و مقررات ابزارشناسی حریق، کار با پمپ‌های آتش نشانی، امداد و نجات در حوادث جاده ای، چاه و آسانسور، اصول فرماندهی، پیشگیری از آتش سوزی و حوادث، علت یابی حریق، کمک‌های اولیه و آشنایی با اصول عقیدتی تدریس می‌شود.
قانع گفت: آتش‌نشانی عشقی است که روحیه ایثار و از خودگذشتگی را در افراد متبلور می‌کند و بر همین اساس شغل مقدس آتش نشانی حوزه عملکرد گسترده‌ای را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.
او اضافه کرد: با توجه به تنوع حوادث و علل بروز آن ها، همواره می‌طلبد که آتش نشانان در جهت مقابله و کنترل این حوادث با علل و شرایط ایجاد آن‌ها آشنا و آمادگی خود را در بالاتربن حد حفظ کنند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 425629
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *