دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ۲۱:۰۴
۰
جدال روستاییان جنوب شرق با کم آبی؛

بحران قطعی آب در منطقه بحرانی سراوان/جیره بندی مایه حیات در روستاهای کرونازده سراوان فاجعه بار است

با توجه به ابتلای چندین نفر از اهالی روستای زنگیان و پره کنت به ویروس کرونا و ضرورت رعایت بهداشت فردی و عمومی، اهالی این منطقه برای تأمین آب مورد نیاز با مشکل مواجه شده اند.
بحران قطعی آب در منطقه بحرانی سراوان/جیره بندی مایه حیات در روستاهای کرونازده سراوان فاجعه بار است
به گزارش پهره؛ به نقل از شستون، در روزهای اخیر زنگ خطر شیوع کووید 19 در روستاهای بخش مرکزی شهرستان سراوان به صدا در آمد تا جایی که با مثبت اعلام شدن تست کرونای 17 نفر از اهالی روستای زنگیان بخش مرکزی  شرایط را در این منطقه فوق بحرانی کرد.
 
با این وجود با تدابیر اندیشیده شده تیم های بهداشتی و درمانی در منطقه زنگیان  بیماریابی خانه به خانه را آغاز و آموزش های بهداشتی لازم جهت جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا را به اهالی این منطقه ارائه می دهند.
 
یکی از توصیه کارشناسان و پزشکان مربوطه شست و شوی مرتب دست ها با آب و صابون است اما اهالی روستای زنگیان و پره کنت برای تهیه آب آشامیدنی با مشکل مواجه شده اند.
 
ادامه دار بودن مشکل کم آبی در برخی از روستاهای حومه سراوان
 
 یکی از اهالی روستای پره کنت در گفت و گو با خبرنگار ما، بیان کرد: با توجه به ابتلای چندین نفر از اهالی این روستا به ویروس کرونا و قطعی مکرر آب نگرانی در چهره مردم این منطقه مشهود است.
 
 وی افزود: روستای پره کنت و زنگیان در گذشته و ماه مبارک رمضان نیز با کمبود آب مواجه بود که با پیگیری های رسانه برای مدتی اندک مشکل آب منطقه مرتفع شد.
 
 این روستایی ادامه داد: اما در روزهای اخیر و با توجه به آغاز فصل گرما و ابتلای چندین نفر از اهالی روستا به کووید 19 برای شست و شوی دست ها با آب و صابون به مشکل برخورده ایم.
 
 وی گفت: روستای پره کنت تعرفه آب شهری را پرداخت می کند اما از ارائه خدمات روستایی محروم است که از مسئولین مربوطه انتظار می رود چاره اساسی اندیشیده کنند.
 
چاه های حفر شده توسط اهالی مسدود شد
 
محمد اکبر امرا مدیر آبفای شهری سراوان در گفت و گو با خبرنگار ما، با اشاره به اینکه آب منطقه زنگیان و پره کنت از سال های گذشته جیره بندی شده است، بیان کرد: جیره بندی آب در این منطقه در حال اجرا و قطع کامل آب در این منطقه رخ نداده است.
 
وی افزود: با توجه به جیره بندی آب برخی از مناطق در صبح، ظهر و شب و برخی مناطق دیگر هر یک روز در میان دارای آب هستند.
 
مدیر آبفای شهرستان سراوان با بیان اینکه توزیع آب در منطقه زنگیان و پره کنت بر اساس منابع آبی انجام می شود، ادامه داد: تا زمانی که منابع تولید در این منطقه افزایش نیابد مشکل به همین روال ادامه دارد چرا که بدون منابع آبی نمی توان آب مورد نیاز مردم منطقه را مرتفع ساخت.
 
امرا خاطر نشان کرد: بارها برای حفر چاه در این منطقه اقدام شده اما روستاییان چاه های حفر شده را مسدود و چالش جدی برای تامین آب مورد نیاز به وجود آورده اند برای رفع این مشکل با اعضای شوراهای اسلامی این روستا صحبت شده اما نتیجه بخش نبوده است.
 
وی تصریح کرد:  آب روستاهای پایین دست تا محدوده شهر محمدی را نمی توان از سراوان تامین کرد چرا که ظرفیت دشت شمس آباد محدود است.
 
مدیر آبفای روستای سراوان اذعان کرد: در تلاش هستند تا برای کم شدن مشکل کم آبی به صورت موقت از چاه های شخصی در صورت همراهی اهالی این منطقه استفاده شود.
 
امرا در پایان گفت: در چند روز اخیر به دلیل اینکه دو چاه از مدار خارج شد و تا تعویض پمپ و پایدار شدن شبکه مناطق شهرک سبحان، شهرک شهید رجایی، شهرک جوشکاران و قسمتی از مسکن مهر دچار مشکل شده بودند.
 
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 425560
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *