دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ۲۰:۳۹
۰
مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

مراودات مرزی؛ جلوه ای دیگر از روابط حسنه ایران و افغانستان/ ناوگان باری افاغنه از پرداخت عوارض معاف شدند

مبین علی میر بیان کرد: بر اساس هماهنگی های انجام شده با استانداری سیستان و بلوچستان و تاکید استاندار مقرر شد ۲۰۰ ماشین باری افغانستان که از سیستان وبلوچستان خارج و به سمت کشور خود می روند عوارض پرداخت نکنند.
مراودات مرزی؛ جلوه ای دیگر از روابط حسنه ایران و افغانستان/ ناوگان باری افاغنه از پرداخت عوارض معاف شدند
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، مراودات جمهوری اسلامی ایران با افغانستان در زمینه های مختلفی انجام می شود که از جمله می توان به تجارت مرزی میان این دو کشور اشاره کرد، تاجران افغانستان از طریق بازارچه های مرزی وارد ایران می شوند و به تجارت می پردازند.
 
مبادله مرزی میان این دو کشور و فراهم کردن شرایط تجارت آسان از سوی جمهوری اسلامی نشان می دهد روابط ایران و افغانستان بسیار خوب و رو به گسترش است، در این میان در روزهای اخیر جریان های معاند سعی در تیره نشان دادن روابط میان این دو کشور همسایه دارند و می خواهند برادری و دوستی دیرینه ای را که میان دولت و ملت ایران و افغانستان وجود دارد زیر سوال ببرند.
 
این در حالی است که همکاری و همراهی تاجران دو کشور، فراهم کردن شرایط تجارت آسان و کاهش هزینه های رفت و آمد از سوی جمهوری اسلامی ایران برای تجار افغان خلاف نظر رسانه های معاند را ثابت می کند.
 
تکریم و احترام تاجران افغانستان
 
مبین علی میر، مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: در بازارچه های مرزی استان بیشترین احترام و تکریم با تاجران افغانستان وجود دارد به طوری که آن ها در صورت بروز مشکل با ما تماس می گیرند و خواستار حل مشکلات خود هستند.
 
وی بیان کرد: در یکی از بازارچه های مرزی سالن به همراه امکانات کامل تجهیز شده است تا تاجران کشور همسایه محلی برای استراحت داشته باشند.
 
به گفته این مقام مسئول، بر اساس هماهنگی های انجام شده با استانداری سیستان و بلوچستان و تاکید استاندار بر این موضوع، مقرر شد ۲۰۰ ماشین از ناوگان باری افغانستان که از استان خارج و به سمت کشور خود می روند عوارض پرداخت نکنند.
 
مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین قرار است از این پس تاجران افغانستان هزینه های چند میلیونی برای گذرنامه پرداخت نکنند و فقط با یک کارت که برای آنها صادر می شود به راحتی بتوانند به جمهوری اسلامی ایران بیایند و در محدوده بازارچه کار خود را انجام دهند.
 
میر تصریح کرد: کارکنانی که در مرز حضور دارند با سعه صدر با تجار برخورد می کنند و در بازارچه‌های مرزی با بیشترین احترام با تجار افغان برخورد می شود و تاکنون نیز گلایه ای از سوی تجار به ما اعلام نشده است.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 425547
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *