چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۰۸:۱۸
۰
همزمان با شیوع کووید 19 در کشور؛

بوم گردی سیستان و بلوچستان رنگ باخت/چراغ کم سوی گردشگری مجازی در روزهای کرونایی

در سال های اخیر گردشگری سیستان و بلوچستان رنگ و بوی خاصی به خود گرفته و از رونق خاصی برخوردار بود که با شیوع کرونا از رونق افتاد.
بوم گردی سیستان و بلوچستان رنگ باخت/چراغ کم سوی گردشگری مجازی در روزهای کرونایی
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون؛ روزنگار تقویم که به 30 اردیبهشت می رسد روز ایرانگردی و ایران شناسی را یادآور می شود و ناخودآگاه ذهن را به سمت جاذبه های تاریخی، گردشگری و طبیعی ایران سوق می دهد.
 
سیستان و بلوچستان سرزمینی است که از شمال تا جنوب آن اقلیم متفاوت، جاذبه های گردشگری، طبیعی و تاریخی بی نظیری دارد.
 
جاذبه هایی که بی شک مورد علاقه بسیاری از گردشگران است و می تواند از این حیث درآمدزایی زیادی برای استان به ارمغان داشته باشد.
 
اما در این میان، کرونا مهمان ناخوانده ای است که چوب لای چرخ صنعت رو به رشد گردشگری سیستان و بلوچستان گذاشته، مهمانی که با آمدنش سبب تعطیلی یا تعلیق بسیاری از فعالیت های گردشگری استان شده و حضور گردشگران را به سمت صفر کاهش داده است.
 
با این وجود برنامه ها و تورهای مجازی تا حدودی توانسته است این جاذبه های بکر و ناشناخته را به علاقه مندان معرفی و خلا کمبود اطلاعات درباره این استان را اندکی جبران کند.
 
 
 
کاهش گردشگران نوروزی
 
یکی از هم استانی ها در این باره به خبرنگار عصرهامون گفت: تعطیلات نوروزی در سال های گذشته به دلیل حضور گسترده مسافران نوروزی در منطقه سیستان رونق فراوانی داشت.
 
علی میر افزود: اگر چه امسال هم عده زیادی از مردم به سیستان سفر کردند و پروتکل های بهداشتی ویژه کرونا را رعایت نمی کردند، اما بازدید از آثار باستانی کاهش داشت.
 
وی بیان کرد: برنامه های مجازی و اطلاع رسانی درباره آن ها توانست برخی از علاقه مندان را به بازدید مجازی از آثار تاریخی استان سوق دهد.
 
آشنایی مجازی با جاذبه های گردشگری
 
یکی دیگر از هم استانی ها بیان کرد: پیش از این با جاذبه های گردشگری جنوب استان آشنایی چندانی نداشتم و با مراجعه به فضای مجازی توانستم تا حدودی با این جاذبه ها آشنا شوم.
 
به گفته وی، اگرچه سفر مجازی به زیبایی سفر حقیقی نیست، اما می تواند حضور در آن محیط را تداعی کند.
 
 
 
ثبت 50 هزار بازدید مجازی
 
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با شیوع بیماری کرونا، معرفی سیستان و بلوچستان در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت و توانست تا حدودی کمبود اطلاعات درباره استان را بر طرف کند.
 
مجتبی میرحسینی افزود: با کمک فعالان فضای مجازی و تولید محتوا توسط همکاران، شرایط برای سفرها و حضور گردشگران بعد از کرونا تا حدودی آماده شده است.
 
وی بیان کرد: اگر بعد از عید فطر مسافرت ها آغاز شود، یکی از مقاصد سفر سیستان و بلوچستان است که معرفی اطلاعات جاذبه ها و ظرفیت های ناشناخته استان می تواند برای مسافران مفید باشد، البته در روزهای اخیر متاسفانه بیماری کرونا در این استان در حال رشد است.
 
به گفته این مقام مسئول، برگزاری دوره های آموزش مجازی سیستان و بلوچستان در ایام شیوع کووید 19 سبب توان افزایی فعالان و علاقه مندان گردشگری استان و بهره مندی آنان از آخرین اطلاعات این حوزه و صنعت فرا بخشی شد.
 
 
 
رونمایی مجازی از 80 جاذبه گردشگری
 
وی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز برنامه ای با هشتگ مانور تبلیغات در فضای مجازی اجرا شد که سیستان و بلوچستان به لحاظ محتوای تولید شده در شبکه های مجازی رتبه اول را در کشور کسب کرد.
 
میرحسینی ادامه داد: به علاوه در سایت گردشگری و سفر مجازی به سیستان و بلوچستان که در نمایشگاه گردشگری رونمایی شد، 80 جاذبه استان به صورت 360 درجه آماده بازدید بود و مورد استقبال قرار گرفت.
 
وی تصریح کرد: جشنواره نوروزی به نام نوروزخانه نیز طرح برتر کشوری شد که با ترغیب مردم به ماندن در خانه، آن ها را به تهیه فیلم از آیین و فرهنگ نوروزی، صنایع دستی و آیین ها و شاهنامه خوانی تشویق کرد که استقبال خوبی داشت.
 
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: از ابتدای سال 50 هزار بازدید از فضاهای گردشگری سیستان و بلوچستان از طریق فضای مجازی ثبت شده است.
 
انتهای پیام/
 
 
کد مطلب: 425227
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *