شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۰:۱۲
۰
نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان:

برای پیشگیری از وقوع جرایم در فضای مجازی باید مردم آموزش ببینند

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: پیشگیری از وقوع جرایم در فضای مجازی را می‌توان با آموزش‌های مجازی و حضوری انجام داد.
برای پیشگیری از وقوع جرایم در فضای مجازی باید مردم آموزش ببینند
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، آیت‌الله مصطفی محامی‌نماینده ولی فقیه در استان، در دیدار با رئیس پلیس فتای استان با اشاره به به گستردگی فضای مجازی و شیوع آن در زندگی ‌مردم، بیان کرد: در این فضا می‌توان هم از مدل‌ها و محتواهای خوب و هم مدل‌های غلط و نامناسب استفاده کرد.
 
وی فرهنگ را آوردگاه اصلی مبارزه با دشمنان دانست و ادامه داد: آموزش در فضای مجازی بسیار مهم است و مردم در قالب این آموزش نسبت به توانمندی‌ها و امکانات و از طرفی دیگر آسیب‌ها و مشکلاتی که می‌تواند این فضا در زمینه‌های مختلف ایجاد کند آشنا می‌شوند.
 
وی تاکید کرد: با توجه به جمعیت استان و سطح سواد و فرهنگ و سایر مؤلفه‌ها، بر اساس آمارارائه شده هنوز پلیس فتای استان جمعیت زیادی را در بخش آموزش پوشش نداده است.
 
امام جمعه زاهدان بیان کرد: پیشگیری از وقوع جرایم در فضای مجازی را می‌توان با آموزش‌های لازم از طریق مجازی و حضوری انجام داد و به واسطه آن مردم را هوشیار کرد.
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی‌استان با اشاره به این که هر چه فضای مجازی بیشتر در زندگی ما ورود داشته باشد، طبعا لغزشگاه‌هایش نیز بیشتر خواهد بود، تاکید کرد: گرفتن بازخورد آموزش‌ها و کاهش جرایم در فضای مجازی بسیار مهم است و میزان تاثیرگذاری آموزش‌ها را مشخص می‌کند..
 
کشف صد در صدی پرونده‌های هتک حرمت و حیثیت در سال 98
 
رئیس پلیس فتا سیستان‌وبلوچستان نیز در این دیدار گفت: وظیفه پلیس فتا رفع و رجوع جرایم فضای مجازی بوده که یکی از آنها جرایم در بخش اطلاعاتی و امنیتی است.
 
سرهنگ دوم حسن کیخا، افزود: در این بخش کسانی که علیه کشور و افراد خاص اقداماتی را انجام می‌دهند با شیوه‌های فنی و اطلاعاتی مورد رسیدگی قرار می‌گیرند و پس از شناسایی، با هماهنگی مراجع قضایی، فرد احضار شده و پس از طی مراحل اولیه، پرونده تشکیل شده و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی مربوطه معرفی می‌شود.
 
وی اضافه کرد: در سال 98  حدود 300فقره پرونده سیاسی-امنیتی شامل موارد مختلفی از جمله تشویش اذهان عمومی، توهین به مقدسات، توهین به شخصیت‌های سیاسی و غیره داشتیم که میزان کشفیات پرونده‌های تشکیل شده بین 5تا 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال 97 رشد داشته است.
 
وی بیان کرد: رصد و اشراف کاملی بر سایت‌ها و کانال‌های فضای مجازی خصوصا موارد هنجارشکن داریم و با امکانات و نیروهای تخصصی آنها را کاملا زیر نظر داریم.
 
این مقام انتظامی‌در مطلبی دیگر گفت: در سال 98، هزار و 590پرونده تشکیل شده که عمده آنها جرایم مالی و برداشت های غیر مجاز، کلاهبرداری اینترنتی، هتک حزرمت و حیثیت نشر اکاذیب در فضای مجازی منجر به کگشف شده است.
 
وی با اشاره به آموزش‌های مختلف پلیس فتا از طریق چهره به چهره، صداو‌سیما و به صورت حضوری، تصریح کرد: مردم می‌توانند جهت کسب اطلاعات و ارائه گزارشات تخلفات به صورت برخط به سایت پلیس فتا به آدرس https://www.cyberpolice.ir  مراجعه کنند.
 
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 425211
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *