سه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۸:۰۶
۰
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ایرانشهر؛

قرآن سر گرفتن در شب قدر تعهد نسبت به عمل به آن است

حجت الاسلام و المسلمین مهر الله محمودزاده فهرجی گفت: نزول قرآن جامع‏ ترين، كامل‏ ترين و ماندگارترين كتاب الهی می باشد که برعظمت و منزلت شب قدر افزوده است.
قرآن سر گرفتن در شب قدر تعهد نسبت به عمل به آن است
رئیس اداره تبلیغات ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان بیان کرد: شب قدر زمان نزول قرآن است اگر چه تصور مردم این است که اهمیت ماه مبارک رمضان به دلیل روزه داری می باشد اما جایگاه والای این ماه به دلیل نزول کتاب آسمانی می باشد‌.


وی افزود: شب قدر بزرگ‏ ترین سند امامت و تداوم آن در طول زمان است. در روایات فراوانی، وجود این شب را در هر زمان دلیل لزوم امامت و بقای آن دانسته ‏اند.

رئیس اداره تبلیغات ایرانشهر ادامه داد: یكی دیگر از ویژگی‌های شب قدر بخشش گناهان و عفو عاصیان و مجرمان است، لذا باید تلاش کرد تا این فیض عظمای الهی شامل حال انسان شود.

وی با اشاره به این که طبق آموزه‌های دین، حقیقت شب قدر ولایت عترت و محور ولایت، صدیقه طاهره سلام الله علیها است، تصریح کرد: شب قدر، شب قدرت‌نمایی و ظهور نور امام زمان (عج) بر عالم است؛ چرا که ایشان از جانب خداوند صاحب‌الامر و ولیّ بر امور خلایق هستند و هر امری در این شب باید به تأیید و امضای امام (ع) برسد.

این کارشناس مذهبی با تأکید بر این که قرآن به سر گرفتن در شب قدر باید تعهدی نسبت به عمل به آموزه‌های آن باشد، خاطرنشان کرد: حقیقت آن است که در این شب باید تصمیم بگیریم این کتاب آسمانی در بالاترین جای افعال و افکار ما باشد نه این که خدایی نکرده یک سال آن را مهجور بگذاریم و به فرامین آن عمل نکنیم و صرفاً در یک شب سال آن هم صرفاً روی سرمان قرار دهیم.

انتهای پیام/
کد مطلب: 425196
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *