يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۰۷:۰۶
۰
یک کارشناس سیاسی مطرح کرد؛

سفارتخانه های اروپایی محفل جاسوسان شده است/وزارت امور خارجه باید پاسخگو باشد

سعید محمدی صادق با بیان این که دستگاه دیپلماسی وزارت امور خارجه در خط مقدم مطالبه گری سفارتخانه‌های محفل جاسوسی است؛ گفت: قدرت این سازمان باید در ایران سایه انداز بر سفارتخانه های اروپایی شود.
سفارتخانه های اروپایی محفل جاسوسان شده است/وزارت امور خارجه باید پاسخگو باشد
سعید محمدی صادق، استادیار دانشگاه سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: کشورهایی در راس بلوک اصلی در دنیا قرار دارند که در برخی مواقع مانند جنگ و مسائل گوناگون دیگر توجه خود را به کشورهای زیر بلوک کم می کنند، در واقع به نوعی حمایت هایشان را از آنان دریغ می کنند.


وی افزود: تاکنون در سطح بین المللی کشور ایران مورد بی مهری های فراوانی از سوی کشورهای بلوک غرب مانند آمریکا و اروپا قرار گرفته است.


استادیار دانشگاه سیستان و بلوچستان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با مشاهده بی مهری ها و کم لطفی های بلوک غرب با کشورهای عضو پیمان ورشو که در واقع همان بلوک شرق می باشند؛ از بعدهای سیاسی، نظامی، اقتصادی، مذهبی و اعتقادی هم پیمان شده است.


وی در ادامه تصریح کرد: کشورهای عضو بلوک شرق قوی نیستند و در مقابل اعضا بلوک غرب بسیار فرصت طلب و منفعت طلب هستند به نحوی که به دنبال ایجاد شیطنت های مامن برای جاسوسان و مدلینگ تجارت جنسی و فحشا می باشند.


محمدی صادق عنوان کرد: تحریم های آمریکا هم سویی در مقابل ایران باعث شده که دست برخی کشورها برای انجام بعضی فعالیت ها به صورت اتوماتیک بازتر شود به نوعی که به دنبال خدشه دار کردن چهره جمهوری اسلامی ایران در سطح بین الملل باشند.

این کارشناس سیاسی گفت: هم اکنون مردم در دارای مشکلات معشیتی می باشند و آمریکا به دنبال انجام هر شیوه و شگردی می باشد که بتواند در این زمینه در کشور نقش آفرینی و سو استفاده کند؛ اما برای خنثی کردن این ترفند آنان، مقام معظم رهبری تلاش های بی وقفه ای در این راستا برای حل مشکلات جامعه انجام می دهد.


محمدی صادق خاطر نشان کرد: اقدامات امنیتی و جاسوسی سفارت خانه های کشورهای اروپایی در ایران، مانند سفارت هلند که به بارانداز اسرائیل در کشور تبدیل شده، مدتی است نقش جدی در تجارت فحشا و صنعت مدلینگ در ایران را بازی می کنند و این قضیه برای کشور ما یک معضل می باشد.


وی در تکمیل مطلب فوق اذعان کرد: باید از وزارت خارجه در خصوص حل این معضل درباره سفارت خانه هایی که به محفل جاسوسی و اقدام علیه ایران شده اند مطالبه گری شود.


این استادیار دانشگاه سیستان و بلوچستان اضافه کرد: تنها سازمان مطالبه گری در این زمینه دستگاه دیپلماسی وزارت امور خارجه می باشد که با مطرح کردن چارچوب مشخص، مسئله فعالیت در ایران را برای این سفارت خانه ها شفاف سازی کند تا حساب کار کشورهای منفعت طلب دستشان بیاید.


انتهای پیام/
کد مطلب: 425180
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *