دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۰۸:۵۲
۰
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان:

مطبوعات زبان مردم و زنگ بیدار باش مسئولان باشند/رسانه ها در معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان قلم بزنند

حجت السلام و المسلمین علی اکبرپور گفت: مطبوعات زبان مردم و زنگ بیدار باش مسئولان باشند و درد و دل شهروندان را به متولیان منتقل می کند.
مطبوعات زبان مردم و زنگ بیدار باش مسئولان باشند/رسانه ها در معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان قلم بزنند
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، حجت السلام و المسلمین علی اکبرپور، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در بازدید از خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان و دیدار با هیئت مدیره آن که با حضور مسئول بسیج رسانه سیستان و بلوچستان به مناسبت روز جهانی مطبوعات انجام شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گفت: با وجود این که اطلاعات به روز، بدون مرز، به راحتی، به سهولت با قیمت ارزان و مناسب به دست مخاطب می رسد، هنوز مطبوعات و مکتوبات جایگاه واقعی، ارزشی و مخاطبان خاص خود را دارند.
 
وی  از مطبوعات به عنوان عرصه مهم، تاثیرگذار، با ارزش و فرهنگی یاد و بیان کرد: مطبوعات به دلیل ماندگاری از جایگاه و نقش ویژه ای در جامعه برخوردار هستند که یکی از دلایل آن تقدس قلم است.
 
این مقام مسئول با بیان این که هر قلمی مقدس نیست، اضافه کرد: یکی از دلایل ماندگاری مکتوبات که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند، تفاوت آن در حسی است که هنگام مطالعه به انسان می بخشد.
 
اکبرپور با اشاره به این که سلامت، تقدس و نگاه ویژه در اصحاب رسانه استان وجود دارد، گفت: یک مطبوعات تاثیرگذار مجموعه ای است که با هدف و بالنده باشد، بنابراین اگر قرار است، ماندگار باشد باید هدف داشته باشد و از روزمرگی خارج شود، در غیر این صورت دچار آسیب خواهد شد.
 
وی با بیان این که بالاترین وظیفه مطبوعات معرفی ارزش ها و پاسداشت آن است، ادامه داد: در جامعه ای زندگی می کنیم که دین بالاترین جایگاه را دارد که مطبوعات می تواند در جهت باز نشر ارزش ها، فرهنگ ساز باشند.
 
 
 
همدلی و یک صدایی
 
به گفته مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان، مطبوعات می توانند با همدلی و یک صدایی فرهنگ آفرین باشند و سیر حرکتی یک جامعه، جغرافیا، فرهنگ، تفکر و عقیده آن را راهبری کنند.
 
اکبرپور بیان کرد: مطبوعات می توانند هم فرهنگ ساز ارزش ها باشند و هم در معرفی و پاسداشت آن گام بردارند و از آنجایی که شاکله اصلی جامعه ایرانی، اسلام است، از مطبوعات انتظار دارند که در این زمینه بیشتر قلم بزنند.
 
وی تاکید کرد: باید چارچوب شرع، عرف و آداب و رسوم منطقی جامعه مورد توجه مطبوعات قرار بگیرد، این مهم استقبال مخاطبان را به همراه خواهد داشت.
 
اکبرپور با بیان این که انتقاد با چارچوب مشخص ضرورت کار مطبوعات است، تصریح کرد: بین نقد با تخریب، توهین و تهدید تفاوت است و اگر این مرزها رعایت شود حتما یک مطبوعات می تواند زنده، پویا و زبان گویا باشد.
 
وی اضافه کرد: اگر از طرف مردم موضوعی منتشر می شود، باید پاسخ آن از طریق مسئولان هم درج شود، چراکه برای مخاطب دلگرم کننده است، همچنین نباید مغرضانه قلم زد.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان اذعان کرد: یک کار عمومی باید مبتنی بر واقعیت، صداقت و درستی باشد و گسترش عدالت اجتماعی و روحیه مطالبه گری از ویژگی های مطبوعات موفق است.
 
اکبرپور با اشاره به ذخایر عظیم و سرمایه های بکر سیستان و بلوچستان گفت: متاسفانه با وجود این ظرفیت ها از صنعت پایدار و گسترده بی بهره ایم و نتوانسته ایم مشاغل صنعتی برای حفظ سرمایه انسانی راه اندازی کنیم که رسانه ها می توانند با قلم زدن در این خصوص نقش برجسته ای ایفا کنند.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 425149
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *