پنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۰۸:۰۲
۰

چه کسانی برای دریافت واکسن کرونا در اولویت هستند؟

واکسن کووید 19 ممکن است برای نخستین بار به کارکنان بهداشت و درمان برای استفاده اضطراری داده شود.
چه کسانی برای دریافت واکسن کرونا در اولویت هستند؟
به گزارش پهره به نقل از فارس واکسن کووید ۱۹ ممکن است برای نخستین بار به کارکنان بهداشت و درمان برای استفاده اضطراری داده شود.
 
گائو، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین در روز دوشنبه در یک مراسم براساس آنالیز وضعیت فعلی کرونا ویروس در سطح جهان گفت: نخستین واکسن‌ها ممکن است تا پایان سال به منظور استفاده اورژانسی برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی تزریق شوند.
 
طبق یک جدول زمانی معمولی، مدت زمان واکسن در دسترس حداقل ۱۲ تا ۱۸ ماه است؛ طبق گفته سازمان جهانی بهداشت، این واکسن تا پایان سال یا اوایل سال آینده  آماده نخواهد شد.
 
گائو گفت: با توجه به روند تولید واکسن ویروس کرونا در جهان، اولین واکسن‌ها ممکن است تا پایان سال در موارد اضطراری به کارکنان مراقبت‌های بهداشتی داده شود، پس از اثبات این که آزمایشات بالینی مؤثر بوده است.
 
گائو  که  یکی از اعضای آکادمی علوم چین و آکادمی علوم جهان  است ادامه داد: هر دارو و واکسن برای توسعه، زمان لازم دارند و باید از نتیجه آنها اطمینان حاصل کرد.
 
مقامات بهداشتی  چین به تازگی اعلام کردند: انجام آزمایشات بالینی سه واکسن ویروس کرونا به مرحله بالینی رسیده و نتایج تحقیقات بالینی داروهای ضد بیماری کرونا نیز از سوی برخی کشورها پذیرفته شده است.
 
در مقایسه با استاندارد معمولی که معمولاً هشت تا ۲۰ سال طول می‌کشد تا یک واکسن جدید تولید شود، ۱۸ ماه در حال حاضر یک سرعت عالی برای راه اندازی یک نسخه جدید  از واکسن‌ها در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/
 
کد مطلب: 425096