پنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۰۷:۳۷
۰
در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری؛

کارمندان بسیجی پیشگام در رزمایش کمک مومنانه شدند/از ضدعفونی صدها معبرو مرکز تا توزیع سبدمعیشتی

علی بیک نژاد، مسئول سازمان بسیج کارمندان سیستان وبلوچستان گفت: پس از سخنرانی رهبر معظم انقلاب؛ حمایت بیشتراز اقشار ضعیف و نیازمند جامعه، توسط بسیج کارمندان استان با بکارگیری از ظرفیت66 گروه جهادی آغاز شد.
کارمندان بسیجی پیشگام در رزمایش کمک مومنانه شدند/از ضدعفونی صدها معبرو مرکز تا توزیع سبدمعیشتی
 
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، بیش از دوماه از جولان کرونا در کشور زمان می گذرد که در این مدت شاهد همکاری مردم، ادارات، نهادها و سازمان های مختلف در امر ریشه کنی این ویروس منحوس هستیم. از جانشانی مدافعان سلامت تا در صحنه بودن بسیجیان و گروه های جهادی، از همدلی مردم ومسئولان تا وحدتی که بار دیگر خاری در چشم دشمنان شد.
 
در این میان مردم بار دیگر خوش درخشیدند و با رعایت پروتکل های بهداشتی سعی در قطع انتقال زنجیره ویروس کرونا کردند اگر چه در این میان تعطیلی بازارها ضرر اقتصادی زیادی به کسبه ها وارد کرد اما مسئولان در حد توان از برخی کسبه حمایت کرده و با ارائه بسته های معیشتی و حمایتی گامی در زدودن این مشکل برداشتند.
 
بعد از تاکید رهبر انقلاب اسلامی در پیام نیمه شعبان مبنی بر کمک مومنانه و رزمایش همدلی به اقشار آسیب دیده در جریان کرونا، این اقدام فرصتی برای کمک به نیازمندان و اقشار ضعیف جامعه فراهم کرد.
 
در سیستان وبلوچستان هم مانند سایر ستان ها هم قرارگاه رزمایش کمک مومنانه تشکیل شده و برنامه‌ریزی در راستای اجرای منسجم و هماهنگ برای کمک به نیازمندان و مستمندان استان انجام شد که مهم‌ترین اقدام در مرحله نخست شناسایی نیازمندان سپس توزیع سبدهای معیشتی در مناطق مورد هدف است.
 
به گفته سردار امان اله گشتاسبی، فرمانده سپاه سلمان استان در نشست هم اندیشی ائمه جمعه و فرمانداران؛ در این دو ماه که از شیوع کرونا در کشور می گذرد شاهد رونق و پیشرفت در استان بودیم که کماکان تمامی مسئولین و بسیجیان با قدرت پای کار هستند و برای مقابله با این ویروس تلاش می کنند.
 
این مسئول افزود: روزانه دو هزار بسیجی برای گندزدایی معابر فعالیت می کنند و ۶۰هزار نفر در قالب ۲۰۰ گروه جهادی در دیگر بخش های اطلاع رسانی و بهداشتی فعال هستند، همچنین قرار است500 هزار بسته در قالب رزمایش کمک مومنانه در سیستان و بلوچستان توزیع شود که هر کدام به ارزش ۳۰۰ هزار تومان می باشد.
 
از فعالسازی5کارگاه تولیدماسک تاتوزیع سبد غذایی
 
علی بیک نژاد، مسئول سازمان بسیج کارمندان سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با بیان اینکه کارمندان بسیجی پیشگام در رزمایش کمک مومنانه هستند، گفت: در راستای کمک به خانواده‌های نیازمند و متضرر از بیماری کرونا پویش کمک مومنانه در استان راه اندازی شد.
 
وی بیان کرد: پس از سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز نیمه شعبان و لزوم حمایت از اقشار ضعیف و نیازمند، بسیج کارمندان با بکارگیری از ظرفیت66 گروه جهادی در این امر خداپسندانه مشارکت کرد.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: طی ۱۶ دوره ۵۴۰ مکان مذهبی، مسجد و مدرسه توسط ۲۱ گروه جهادی شامل ۳۳۴ نفر از اعضا، ضدعفونی وگندزدایی شد.
 
وی ضدعفونی ۶۹ نقطه از معابر و اماکن عمومی با بکارگیری ۹ گروه جهادی را دیگر اقدام انجام شده دانست و افزود: طی ۶ دوره با بکارگیری هفت گروه جهادی ۹۵ هزار و ۳۰ لیتر مواد ضدعفونی توزیع و663 بسته  اعم از اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده نیز در بین مردم توزیع شده است.
 
بیک نژاد تهیه و توزیع بروشورهای آموزشی به میزان ۲ هزارو ۴۰ عدد برگ را دیگر اقدام انجام شده برشمرد و ادامه داد: آموزش چهره به چهره عمومی به۶۸۰ نفر توسط ۵۲ نفر از اعضای گروه های جهادی، توزیع  پنج هزار و ۸۰۰ عدد ماسک و ۲۰۰ جفت دستکش و همچنین توزیع ۶۰سبد معیشتی و غذایی از دیگر موارد انجام شده درراستای کمک مومنانه می باشد.
 
مسئول سازمان بسیج کارمندان استان خاطر نشان کرد: تاکنون پنج کارگاه تولیدی ماسک فعال سازی شده که در این کارگاه ها پنج هزار و ۲۰۰ عدد ماسک تولید شده است.
 
 انتهای پیام/
 
 
کد مطلب: 425091
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *