سه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۰۷:۰۴
۰
رئیس اداره دامپزشکی ایرانشهر؛

مردم از مراکز غیرمجاز گوشت تهیه نکنند / با متخلفین کشتار غیر مجاز دام برخورد قانونی می شود

محمد امین حسینی از کشف و معدوم سازی بیش از یک تن فرآورده های دامی غیر بهداشتی در ابتدا سال خبر داد و گفت: با متخلفین کشتار غیر مجاز دام برخورد قانونی می شود.
مردم از مراکز غیرمجاز گوشت تهیه نکنند / با متخلفین کشتار غیر مجاز دام برخورد قانونی می شود
  محمد امین حسینی، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: یکی از اهداف مهم این سازمان تامین و تنظیم بهداشت و سلامت فرآورده های دامی است.
وی افزود: در روزهای ابتدایی سال ۹۹ بیش از یک تن فرآورده های دامی غیر بهداشتی و فاسد، توسط کادر اداره دامپزشکی ایرانشهر کشف و ضبط شد.
رئیس اداره دامپزشکی ایرانشهر در تکمیل مطلب فوق، ادامه داد: فرآورده های دامی کشف شده با دستور دادستان شهرستان معدوم شدند.
وی اضافه کرد: تلاش و همکاری های کادر مرکز بهداشت با اداره دامپزشکی در راستا مسیر حذف مواد غیر بهداشتی از سفره مردم قابل تقدیر است.
حسینی تصریح کرد: با توجه با اینکه معضل کشتار غیرمجاز دام و طیور در استان زاییده عوامل مختلفی از قبیل فرهنگ عمومی مصرف می باشد برای رفع آن در کنار آموزش افراد جامعه به عنوان مصرف کننده گوشت می بایست جدیت تمام دستگاه های اجرایی زیربط و پیگیری های مستمر در دستور کار قرار گیرد.
وی عنوان کرد: مهم ترین راه برخورد با کشتارهای غیرمجاز و غیر بهداشتی عدم خرید است؛ لذا از کلیه مردم درخواست می شود جهت حفظ سلامت خود و خانواده فرآورده های دامی مورد نیاز خود را از مراکز عرضه مجاز تهیه کنند.
این مقام مسئول تصریح کرد: مراکز عرضه خرید فرآورده های دامی به صورت روزانه توسط بازرسی بهداشتی رصد و کنترل می شود.
وی در پایان از شهروندان ایرانشهری خواست تا جهت حفظ سلامتی خود و خانواده از خرید دام و مرغ از مراکز زنده فروشی به دلیل غیرمجاز و مخاطره آمیز بودن که تهدیدی علیه سلامت آنان می باشد جدا خودداری کنند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 425084
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *