سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ ۰۷:۴۷
۰
مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی اداره آب و فاضلاب شهری؛

آب، اصلی ترین پاد زهر برای جنگ با کرونا است/افزایش ۲۰درصدی نسبت مدت مشابه سال گذشته

میثم سلیمانی گفت: مصرف آب در استان سیستان و بلوچستان با توجه به وضعیت پیش‌آمده و شیوع ویروس کرونا، نسبت به مدت مشابه پارسال، ۲۰ درصد افزایش داشته است.
آب، اصلی ترین پاد زهر برای جنگ با کرونا است/افزایش ۲۰درصدی نسبت مدت مشابه سال گذشته
میثم سلیمانی، مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی اداره آب و فاضلاب شهری سیستان و بلوچستان؛ در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار پهره افزود: با شیوع ویروس کرونا در استان و وضعیت پیش‌آمده، شهروندان برای رعایت مسائل بهداشتی و سلامت، روزانه به‌دفعات زیاد دست و صورت خود را با آب شستشو می‌دهند که این امر ممکن است با هدر رفتن آب مصرفی همراه باشد.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی کشور و استان مصرف آب در سیستان و بلوچستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.
مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی اداره آب و فاضلاب شهری سیستان و بلوچستان اضافه کرد: شهروندان می توانند با استفاده صحیح و صرفه جویی آب، موارد بهداشتی را برای پیشگیری از ویروس کرونا با خیال راحت انجام دهند.
سلیمانی با اشاره به این که فعلا در تأمین آب منطقه سیستان و بلوچستان مشکل نداریم، عنوان کرد: مصرف بیش‌ازحد آب، ممکن است در برخی نقاط استان خصوصا زاهدان باعث افت فشار و سپس این افزایش مصرف، کل شبکه را تحت تاثیر قرار می دهد که می تواند به نوعی هشدار تبدیل شود.
وی در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: در صورتی که شهروندان توصیه‌های بهداشتی را در حد متعارف و منطقی انجام و هم زمان مدیریت مصرف را نیز مورد توجه قرار دهند، مشکلی در تامین آب آشامیدنی ایجاد نمی‌شود.
به گفته سلیمانی؛ شهروندان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشت فردی تا حد امکان از مصارف غیرضروری خصوصا سنت حسنه خانه تکانی فعلا خودداری کنند تا برای مصارف ضروری دچار کمبود آب نشویم و این مقطع حساس را بدون کم‌آبی و قطع آب سپری کنیم.
این مقام مسئول در پایان گفت: یکی از اصلی حلقه های مبارزه با ویروس کرونا نعمت حیاتی آب می باشد؛ شهروندان می توانند با اجتناب از مصارف غیرضروری با خیال راحت به نظافت فردی و خانه خود که مهم ترین پایگاه آرامش در برابر کرونا شناخته شده است بپردازند. تا بتوانیم به راحتی و بدون پیش آمدن مشکلی از شرایط بحرانی مبارزه با این بیماری عبور کنیم.
انتهای پیام/
کد مطلب: 424896
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *