دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ ۰۸:۱۸
۰
مهم ترین کلید ایمنی در برابر کرونا؛

شستن مکرر دست ها با آب و صابون /تاکید بر تهیه گوشت، از مراکز مجاز

رئیس اداره دامپزشکی ایرانشهر گفت: در حال حاضر در جهان در رابطه با انتقال ویروس کرونا به حیوانات و امتداد آن به انسان گزارش نشده است.
شستن مکرر دست ها با آب و صابون /تاکید بر تهیه گوشت، از مراکز مجاز
محمد امین حسینی، رئیس اداره دامپزشکی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: در حال حاضر هیچ گزارشی در جهان مبنی بر انتقال بیماری کرونا که ویروسی جهش یافته جدید است از حیوانات اهلی و خانگی به انسان و بر عکس وجود ندارد.

وی افزود: با رعایت جدی اصول و توصیه های وزارت بهداشت، نگرانی از بابت انتقال بیماری از طریق حیوانات اهلی و خانگی وجود ندارد.
رئیس اداره دامپزشکی ایرانشهر ادامه داد: طبق توصیه سازمان بهداشت جهانی در مواجهه انسان با حیوانات شستن دست ها با آب و صابون یکی از کارهای ضروری است که باید انجام شود.

وی تصریح کرد: در خصوص پیشگیری از بیماری هایی که از دام به انسان قابل انتقال می باشند توصیه اکید سازمان دامپزشکی تهیه فرآورده های خام دامی از مراکز مجاز می باشد.
حسینی در پایان از شهروندان ایرانشهری خواست تا جهت حفظ سلامتی خود و خانواده از خرید دام و مرغ از مراکز زنده فروشی به دلیل غیرمجاز و مخاطره آمیز بودن که تهدیدی علیه سلامت آنان می باشد جدا خودداری کنند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 424830
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *