پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ۰۸:۳۳
۰

تقويت وحدت و همدلي مهم ترين دستاورد سفر مقام معظم رهبري به ایرانشهر بود

مدیر حوزه علمیه حقانیه ایرانشهر گفت: صمیمیت و همدلی شیعه و سنی در سایه وحدت اسلامی میسر است.
تقويت وحدت و همدلي مهم ترين دستاورد سفر مقام معظم رهبري به ایرانشهر بود
عبد الصمد دامنی با اشاره به زمان تبعید مقام معظم رهبری به ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: در آن زمان علماء، روحانیون، مردم بسیاری از این شهرستان به ملاقات ایشان می رفتند و حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله) با همه مردم رابطه بسیار خوبی و عمیقی داشتند.
وی افزود: در سیل سال ۵۶ ایشان به صورت مستقیم با مردم ارتباط داشتند و از نزدیک مشکلات آنان را بررسی کردند و در آن زمان به خانوارهای سیل زده کمک ها و امدادرسانی های فراوانی کردند و همیشه بین مردم بودند و حضور مقام معظم رهبری در میان آنان باعث آرامش و تجلی خاطرشان بود.
مدیر حوزه علمیه حقانیه ایرانشهر ادامه داد: به مناسبت ولادت پیامبر اکرم(ص) با حضور مقام معظم رهبری در مسجد نور جشن گرفته شد.
وی اضافه کرد: ایده‌ نام‌گذاری هفته‌ای به‌نام «وحدت» مربوط به دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیست. این نام‌گذاری پیش از انقلاب در سیستان و بلوچستان اجرا شد یعنی زمانی‌ که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ایرانشهر روزگار تبعید خود را سپری می‌کردند.
دامنی با بیان این که مقام معظم رهبری با اقداماتی که در بلوچستان انجام دادند توانستند بین شیعه و سنی وحدت، انسجام و همدلی ایجاد کنند، تصریح کرد: در زمان قبل از پیروزی انقلاب امکانات بسیار محدود بود به نحوی که تنها در خیابان امام خمینی (ره) شهرستان ایرانشهر یک چراغ فانوس بود اما بعد از سال۵۷ کم کم ارائه خدمات رفاهی به مردم در روستاها و شهرها از وضعیت بهتری برخوردار شد. <> وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرموده بودند، حقیقتى که از یاد من نمى‌رود و امیدوارم یکایک مسؤولان همیشه آن را به یاد داشته باشند، این است که سیستان وبلوچستان چندین برابر آن چه که به آن خدمت شده، نیازمند خدمت است، عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در این استان کمک ها و مساعدت هایی فراوانی شده است اما همچنان در این حوزه محرومیت باقی است و نیاز به توجه ویژه مسئولین می باشد ضمن این که حضرت آیت الله خامنه ای هم تاکید فراوان به محرومیت زدایی این مناطق دارند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 424756
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *