دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ ۰۷:۱۰
۰
آژیر قرمز کمبود گاز در ایرانشهر به صدا درآمد

کمبود کپسول گاز در موج سرما

کاهش دمای هوا روند افزایش تقاضای گاز مایع را تشدید کرده است اما کمبود گاز مایع و ترافیک صفوف در ایرانشهرسبب گلایه برخی از ساکنان این منطقه شده است.
کمبود کپسول گاز در موج سرما
به گزارش پهره همه ساله همزمان با آغاز فصل سرما یکی از مهم ترین مشکلات مردم در پهناورترین استان کشور کمبود گاز مایع است و دوباره شاهد روزهای سخت حمل کپسول های گاز از یک نقطه به نقطه دیگر در سطح ایرانشهر هستیم.


 روزهایی که برای یافتن یک کپسول گاز باید ساعت ها در صف های طولانی چشم به انتظار بود تا شاید نوبت به ما هم برسد و کپسول ها تا آن موقع تمام نشوند.


کمبود گاز مایع طی چند هفته اخیر به وضوح در این شهرستان زیاد شده و شهروندان ساعت های طولانی را به انتظار یک عدد کپسول گاز باید صرف کنند و این مشکل در صورتی است که بازار سیاه فروش گاز مایع این روزها بر مشکلات شهروندان افزوده است.



صف های طولانی گاز در ایرانشهر پایانی ندارد


علی اکبریان، یک شهروند ایرانشهری در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: حدود یک ساعت است که در خیابان مکران منتظر گرفتن دو عدد کپسول گاز می باشم.

وی افزود: با توجه به سوز سرما،  سیل و بارش اخیر نیاز به کپسول گاز برای استفاده وسایل گرمایشی بیشتر شده است.


اکبریان عنوان کرد: مردم شهرستان ایرانشهر هم حق دارند همچون دیگر شهروندان از نعمت گاز شهری و خانگی بهره مند باشند اما متاسفانه سال هاست مردم در انتظار هستند.


این شهروند ایرانشهری ادامه داد:  همچنان تامین هزینه های سنگین و سرسام آور گاز کشی منازل از عهده شهروندان ایرانشهری خارج است و تاکنون همکاری از جانب دستگاه های ذیربط انجام نشده است.


وی ادامه داد: در این فصل سرد سال که سرما میهمان خانه مردم است کمی نیاز به همت مسئولین است و چاره ای اساسی برای رفع این معضل پیدا کنند.


ابوذر کوثری، معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره با بیان این که مردم سیستان وبلوچستان هر ساله خصوصا در فصل زمستان  با شکل تامین کپسول گاز مواجه می شوند، افزود: اقدامات و تدابیر لازم جهت عرضه کپسول گاز در این منطقه مورد ساماندهی  و دستور کار قرار گرفته است.


وی ادامه داد: با توجه به رایزنی های که در رابطه با فراهم کردن کپسول گازبه میزان کافی با ارگان های ذربط انجام شده بود تا قبل از وقوع بارندگی مشکل چندانی در شهرستان ایراشهر نداشتیم.


تعداد جایگاه های عرضه کپسول گاز افزایش می یابد

فرماندار ایرانشهر با بیان این که هم اکنون در این منطقه 3جایگاه توزیع و تامین کپسول گاز داریم، تصریح کرد: تعداد جایگاه های عرضه کپسول گاز افزایش می یابد و بین 1 تا 3 جایگاه ثابت به جایگاه های سیار اضافه می شود.


وی خاطر نشان کرد: به زودی ارزیابی های لازم و نحوه خدمات دهی جایگاه داران عرضه کپسول گاز انجام و درصورت مشاهده کوتاهی از جانب جایگاه داران، با آنان برخورد قانونی می شود و برای عرضه خدمات بهتر به شهروندان مدیر کارآمد برای آن جایگاه جایگزین خواهد شد.


کوثری به ارائه خدمات بهتر به شهروندان ایرانشهری تاکید کرد و گفت: هم اکنون 3شرکت ایران گاز، مکران، افروز در حال فراهم کردن کپسول گاز این مناطق هستند که برنامه آتی افزایش مجوز شرکت های عرضه کپسول گاز است.

وی اضافه کرد: در طی این چند روز علاوه بر افزایش جایگاه های سیار، تعدادی جایگاه ثابت عرضه کپسول گاز در حوزه های مختلف شهرستان ایرانشهر ایجاد خواهد شد که باعث کوتاهی زمان ومسافت دسترسی به جایگاه برای شهروندان می شود و این امر از ایجاد ترافیک صفوف می کاهد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 424712
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *