پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸ ۰۷:۵۰
۰
توجه به معلولان، شاخص کیفیت جامعه

با بی توجهی، "معلولیت، محدودیت و محرومیت است

معلولین شهرستان ایرانشهر از بی توجهی ها به حقوق شهروندیشان گلایه مند هستند.
با بی توجهی، "معلولیت، محدودیت و محرومیت است
به گزارش پهره ایرانشهر؛ جوان ترین شهر کشوردارای تعداد قابل توجهی معلولین جسمی و حرکتی می باشد اما متأسفانه به اذعان شهروندان معلول و جانباز نیاز این قشر آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است.



فضاهای اداری و عمومی مناسب معلولان نیست

بهرام ایرندگانی یکی از معلولین ایرانشهری در گفت وگو با خبرنگار پهره بیان کرد: ضمن ابراز گلایه از روند کند توجه مسئولین به مصوبات جلساتی که برای مناسب سازی سطح شهر برگزار می شود گفت: علی رغم بازگو شدن مشکلات و پیشنهاد راه حل های کم هزینه متأسفانه توجه به نیاز و درخواست معلولین جدی گرفته نمی شود.


وی افزود: برای یک معلول ویلچری، نابینا، کم بینا و افرادی که با عصا در سطح شهر تردد می کنند پل هایی تعبیه نشده است و
مسئولین نیز باید خود را در جایگاه یک معلول فرض کنند و نیازهای این شهروندان را مطابق با واقعیت برطرف کنند.
اگر در جایی این پل های ایجاد شده است یا دارای ارتفاع و یا دارای منفذ هایی است که در واقع به نوعی به کار افراد معلول نمی آید.


ایرندگانی، شهروند ایرانشهری ادامه داد: اگر کوچه و خیابان‌های شهرایرانشهر برای تردد معلولان مناسب‌سازی شود، قطعا نیازی نیست که کسی از سر ترحم دستشان را بگیرد یا برای رفت و آمدنشان به آن ها کمک کند.

وی در پایان گفت: مسئولین نیز باید خود را در جایگاه یک معلول فرض کنند و نیازهای این شهروندان را مطابق با واقعیت برطرف کنند.


احمدرضا هاشمزهی، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار پهره بیان کرد: با توجه به این که معلولین و جانبازان یکی از اقشاربا ارزش در جامعه هستند مسئولین باید به مشکلات این افراد رسیدگی کنند.

وی افزود: ایجاد سطوح شیبدار یکی از برنامه های در نظر گرفته شده جهت تردد آسان معلولین و جانبازان به اماکن عمومی و ادارات می باشد.

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری ایرانشهرادامه داد: بنیاد شهید
ایجاد سطوح شیبدار یکی از برنامه های در نظر گرفته شده جهت تردد آسان معلولین و جانبازان به اماکن عمومی و ادارات می باشد.
و اداره بهزیستی جهت همکاری با شهرداری موظف به شناسایی خیابان ها و کوچه هایی که بیش از 2 معلول یا جانبازدر آن زندگی می کنند هستند.

وی اضافه کرد: پس از شناسایی مکان زندگی معلولین و جانبازان، شهرداری موظف به انجام اقدامات زیرسازی و هم سطح سازی در نقاط پرتردد برای آنان می باشد و بعد از انجام این مراحل فرمانداری نظارت براستانداردسازی سطوح شیبدار و رمپ های ایجاد شده دارد.      

هاشمزهی خاطرنشان کرد: در برخی نقاط شهر ایرانشهرمکان هایی جهت پارک خودرو افراد معلول و جانبازان در نظر گرفته شده است که متاسفانه شهروندان دیگر این منطقه به این مسئله بی توجه هستند.

وی گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی تدابیری در جهت فرهنگ سازی مکان توقف خودروهای معلولین وجانبازان اتخاذ کرده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: جهت سوخت گیری ماشین افراد معلول و جانباز در جایگاه پمپ کهرازهی در بزرگراه شهید ولی فتح مرادی، یک نازل ویژه جهت خدمت رسانی به این افراد در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
 
کد مطلب: 424651
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *