سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ ۰۹:۳۰
۰

آغاز برداشت میوه گواوا از باغات سرباز در سیستان وبلوچستان

مدیر جهاد كشاورزی شهرستان سرباز گفت: برداشت میوه استوایی و گرمسیری گواوا از سطح ۲۳۰هکتار باغات بارور این شهرستان آغاز شد.
آغاز برداشت میوه گواوا از باغات سرباز در سیستان وبلوچستان
به گزارش پهره سعید نارویی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون افزود: برداشت میوه استوایی و گرمسیری گواوا از سطح ۲۳۰هکتار  باغات بارور این شهرستان آغاز شد.


وی بیان کرد: سطح زیر کشت این میوه گرمسیری که بعد از انبه بیشترین سطح را به خود اختصاص داده ۲۷۰هکتار است که ۲۳۰هکتار آن بارور و پیش بینی شده امسال بیش از ۲هزار تن گواوا در شهرستان سرباز تولید شود.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرباز ادامه داد: میوه گواوا با داشتن طعم و عطر خاص كه در منطقه به 'زیتون محلی' یا جام مشهور است بیشتر در صنایع دارویی، غذایی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.


وی گفت: درختان بارور گواوا در شهریور ماه گل می دهد و برداشت محصول آن از اواخر آبان آغاز و تا اواخر فروردین سال بعد ادامه دارد.


این مقام مسئول تصریح کرد: میوه گواوا برداشت شده در فصول سرد سال كه كمبود میوه های نوبرانه محسوس است نقش مناسبی در تنظیم بازار میوه دارد.

وی گفت: بیش از ۹۰ درصد  از باغات گواوا در منطقه پیشین این شهرستان قرار دارد و محصول برداشت شده علاوه بر مصرف داخلی به استان های همجوار سیستان و بلوچستان صادر می شود.


نارویی تاکید کرد: نهال های مورد نیاز توسعه باغات میوه های گرمسیری در شهرستان تولید شده ودر برنامه داریم کشت گواوای پاکوتاه را در سرباز توسعه و مشکل برداشت این محصول را مرتفع کنیم.

انتهای پیام/
کد مطلب: 424638
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *