دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ ۱۰:۰۵
۰
معاون بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبرداد

پهلو گیری بزرگترین کشتی اقیانوس پیما در بندر شهید بهشتی چابهار

حسین شهدادی گفت: با پهلوگیری بزرگترین کشتی اقیانوس پیما در بندر چابهار حدود 3 هزار و 500 تردد جاده ای از مسیر بندر چابهار به مقاصد مصرف در اصفهان ایجاد خواهد شد.
پهلو گیری بزرگترین کشتی اقیانوس پیما در بندر شهید بهشتی چابهار
به گزارش پهره، حسین شهدادی، معاون بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با چهاربهاران بیان کرد: بزرگترین کشتی حامل محموله وارداتی در تاریخ بندر چابهار که حاوی مواد اولیه شرکت ذوب آهن اصفهان است در اسکله طرح توسعه بندر شهید بهشتی پهلو گرفت.

وی با بیان اینکه ظرفیت این کشتی 74 هزار تن می باشد، افزود: کشتی حامل دومین محموله مواد اولیه مورد استفاده شرکت ذوب آهن اصفهان با آبخور 15 متر وارد بندر چابهار شد و بلافاصله بعد از ورود به لنگرگاه بندر شهید بهشتی در اسکله طرح توسعه این بندر پهلوگیری کرد و عملیات تخلیه آن آغاز شد.


به گفته وی، با توجه به تجهیزات پیشرفته و امکانات موجود در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور، پیش بینی می شود روزانه بالغ بر 10 هزار تن از این محموله تخلیه شود.
 

شهدادی ادامه داد: با توجه به انتخاب این بندر استراتژیک توسط شرکت ذوب آهن اصفهان برای انتقال محموله های وارداتی و صادراتی، ضروری است جهت تامین کامیون، کاهش هزینه های حمل و نقل زمینی، تامین بار برگشت صادراتی و اعطای مشوق هایی برای رانندگان این ناوگان برنامه ریزی لازم انجام شود.


معاون بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی استان خاطرنشان کرد: اولین محموله مواد اولیه مورد استفاده شرکت ذوب آهن اصفهان شهریور ماه امسال از طریق بندر چابهار وارد کشور شد.


انتهای پیام/
کد مطلب: 424636
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *