شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ ۱۰:۲۰
۰
طی یک ماه گذشته اتفاق افتاد؛

زابل؛ در رده شهرهای برتر هوای پاک کشور

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از قرار گرفتن زابل در ردیف شهرهای برتر جدول هوای پاک سازمان حفاظت محیط زیست کشور در یک ماه گذشته خبر داد.
زابل؛ در رده شهرهای برتر هوای پاک کشور
به گزارش پهره وحید پورمردان در گفت وگو با عصرهامون گفت: با توجه به بارندگی های اخیر و همچنین تلاش های تیم فنی و کارشناسی های انجام شده در راستای مدیریت تالاب هامون، مدیریت فنی و کارشناسی آب خوشبختانه مدتی است که شاهد قرار گیری شهرستان زابل در ردیف های بالای جدول شاخص کیفی هوای پاک شهرهای کشور هستیم.

وی افزود: اقدامات انجام شده در منطقه سیستان خصوصاً جلوگیری از بهره برداری های بی رویه و خاص، جالیزکاری در بستر دریاچه و همچنین احیای پوشش گیاهی و مهم تر از همه همکاری و همراهی مردم صبور منطقه و سایر دستگاه های مرتبط، منجر به حفظ هوای سالم در سیستان به نسبت زمان مشابه در سال های پیش شده است.

وی ادامه داد: هر چند امروز زابل در جمع شهرهای بالایی جدول هوای پاک کشور قرار گرفته است اما نباید آسیب هایی که در خشکسالیهای پیاپی دو دهه اخیر بر این تالاب وارد شده را فراموش کرد چراکه مردم شمال استان هم چنان مشکل گرد و غبار را با برخواستن اندک بادی به دوش می کشند و هنوز سیستان نیازمند کمک، توجه و هم افزایی مسوولین و بیشتر از آن همراهی مردم صبور این خطه از کشور عزیزمان است.

وی تاکید کرد: بالا بودن زابل در جدول پاک ترین شهرهای کشور در میان کلانشهرها و مراکز استان ها در سازمان حفاظت محیط زیست است که به دلیل کانون گردوغبار در زابل، ایستگاه پایش و رصد در این شهرستان فعال تر می باشد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 424624
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *