چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ۱۳:۰۵
۰
در همایش بین‌المللی قیام تاریخی عاشورا در ایرانشهر مطرح شد؛

فرهنگ عاشورا؛ محور وحدت جامعه مسلمانان/قیام امام حسین(ع) کشتی نجات انسان است

جانشین نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت:قیام عاشورا کشتی نجات کل بشریت و آزادگان جهان است.
فرهنگ عاشورا؛ محور وحدت جامعه مسلمانان/قیام امام حسین(ع) کشتی نجات انسان است
به گزارش پهره، ششمین همایش بین المللی قیام تاریخی تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت ساعتی قبل با حضور مهمانان کشوری، استانی، بین المللی، معتمدین و سران طوایف و دانشجویان در سالن اجتماعات دانشگاه ولایت ایرانشهر برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام و المسلمین علی رضا بی نیاز، جانشین نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان گفت: امسال ششمین همایش قیام تاریخی عاشورا از نگاه اهل سنت به میزبانی ایرانشهر شهر ولایت و انقلابی برگزار شد .

وی افزود: عبرت ها و درس هایی در قیام عاشورا وجود دارد که دارای صحنه های مثبت و منفی می باشد امام حسین(ع) مختص به گروه یا مذهب خاصی نیست.

جانشین نماینده ولی فقیه استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: قیام عاشورا کشتی نجات همه کل بشریت و آزادگان جهان است.

وی اضافه کرد: همایش بین المللی قیام تاریخی عاشورا یک فرهنگ و گفتمان اسلامی می باشد که دارای محدودیت زمانی و مکانی نیست.

بی نیاز تصریح کرد: واقعه عاشورا شامل یک پیام، جهت یادآوری وقایع گذشته برای امت اسلامی است که به دلیل کج فهمی و بی بصیرت برخی افراد به وقوع پیوست اکثریت اهل سنت به رسول الله(ص) و اهل بیت شان محبت ویژه ای دارند.

وی با اشاره به محرومیت استان سیستان و بلوچستان و ارائه خدمات اندک به این منطقه خاطرنشان کرد: مسئولین باید به مردم خدمت حسینی و جهادی داشته باشند.


این مقام مسئول گفت: کشور ایران در سطح جهانی، دارای قدرت برتر فکری و گفتمانی برای ترویج اسلام ناب محمدی است.


ابراهیم کلانتری، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کشوری در ادامه همایش، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مفتح گفت: عترت پیامبر اکرم(ص) به عنوان نماد وحدت در جهان اسلام مطرح می باشد که در بستر تاریخ همیشه رمز پیروزی و پیشرفت بوده است.

وی افزود: همایش قیام عاشورا محدود به سال 61 هجری قمری نیست بلکه یک هدف بزرگ تاریخی است که در آن جبهه حق و باطل حضور داشتند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کشوری عنوان کرد: مسلمانان با اعتقاد به قرآن، پرچم ولایت را همیشه برافراشته دارند و طبق وعده الهی منتظر ظهور ولی الله اعظم و ادامه قیام عاشورا هستند.

انتهای پیام/
 
کد مطلب: 424608
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *