در همایش بین‌المللی قیام تاریخی عاشورا در ایرانشهر مطرح شد؛

فرهنگ عاشورا؛ محور وحدت جامعه مسلمانان/قیام امام حسین(ع) کشتی نجات انسان است

27 آذر 1398 ساعت 13:05

جانشین نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت:قیام عاشورا کشتی نجات کل بشریت و آزادگان جهان است.


به گزارش پهره، ششمین همایش بین المللی قیام تاریخی تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت ساعتی قبل با حضور مهمانان کشوری، استانی، بین المللی، معتمدین و سران طوایف و دانشجویان در سالن اجتماعات دانشگاه ولایت ایرانشهر برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام و المسلمین علی رضا بی نیاز، جانشین نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان گفت: امسال ششمین همایش قیام تاریخی عاشورا از نگاه اهل سنت به میزبانی ایرانشهر شهر ولایت و انقلابی برگزار شد .

وی افزود: عبرت ها و درس هایی در قیام عاشورا وجود دارد که دارای صحنه های مثبت و منفی می باشد امام حسین(ع) مختص به گروه یا مذهب خاصی نیست.

جانشین نماینده ولی فقیه استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: قیام عاشورا کشتی نجات همه کل بشریت و آزادگان جهان است.

وی اضافه کرد: همایش بین المللی قیام تاریخی عاشورا یک فرهنگ و گفتمان اسلامی می باشد که دارای محدودیت زمانی و مکانی نیست.

بی نیاز تصریح کرد: واقعه عاشورا شامل یک پیام، جهت یادآوری وقایع گذشته برای امت اسلامی است که به دلیل کج فهمی و بی بصیرت برخی افراد به وقوع پیوست اکثریت اهل سنت به رسول الله(ص) و اهل بیت شان محبت ویژه ای دارند.

وی با اشاره به محرومیت استان سیستان و بلوچستان و ارائه خدمات اندک به این منطقه خاطرنشان کرد: مسئولین باید به مردم خدمت حسینی و جهادی داشته باشند.


این مقام مسئول گفت: کشور ایران در سطح جهانی، دارای قدرت برتر فکری و گفتمانی برای ترویج اسلام ناب محمدی است.


ابراهیم کلانتری، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کشوری در ادامه همایش، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مفتح گفت: عترت پیامبر اکرم(ص) به عنوان نماد وحدت در جهان اسلام مطرح می باشد که در بستر تاریخ همیشه رمز پیروزی و پیشرفت بوده است.

وی افزود: همایش قیام عاشورا محدود به سال 61 هجری قمری نیست بلکه یک هدف بزرگ تاریخی است که در آن جبهه حق و باطل حضور داشتند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کشوری عنوان کرد: مسلمانان با اعتقاد به قرآن، پرچم ولایت را همیشه برافراشته دارند و طبق وعده الهی منتظر ظهور ولی الله اعظم و ادامه قیام عاشورا هستند.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 424608

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/424608/فرهنگ-عاشورا-محور-وحدت-جامعه-مسلمانان-قیام-امام-حسین-ع-کشتی-نجات-انسان

پهره
  https://www.pahreh.ir