پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ۱۰:۲۴
۰
آژیر قرمز آنفلوانزا در ایرانشهر به صدا در آمد؛

کودکان و سالمندان پرخطرترین افراد در معرض ابتلا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان ایرانشهر با بیان این که آموزش به عنوان راهكار جدي پيشگيري از بيماري ها است، گفت: آمار مراجعات، مبتلایان به آنفلوانزا در ایرانشهر دارای روند صعودی است.
کودکان و سالمندان پرخطرترین افراد در معرض ابتلا
محمد مهران امینی فرد در گفت وگو با خبرنگار پهره بیان کرد: در ابتدای فصل آنفلوانزا در کشور قرار داریم و با سردتر شدن هوا طی روزها و هفته های آینده احتمال افزایش ابتلا به این بیماری بیشتر خواهد شد.

وی افزود: با توجه به افزایش بار مراجعاتی بیماران مبتلا به آنفلوانزا به بیمارستان های خاتم الانبیاء و ایران شهرستان ایرانشهر دانشگاه علوم پزشکی تدابیری در این راستا چاره اندیشی کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اضافه کرد: در بیمارستان ایران این منطقه بخشی به نام بخش آنفلوانزا راه اندازی شده است که دارای 50 تخت می باشد.

وی تصریح کرد: در واحد مراجعات تمامی بیماران به سرعت تعیین تکلیف شده و بیشترین علت مراجعه در این فصل آنفلوانزا بوده است که تا هم اکنون 120 بیمارمبتلا به این بیماری در مرکز درمانی ایران بستری شده اند.

امینی فرد خاطرنشان کرد: مراحل درمان و ویزیت با توجه به شرایط بیمار به صورت سرپائی و بستری انجام می شود.

وی گفت: فضای بیرونی بیمارستان ها مکان مناسبی برای بستری بیماران نیست و تاکنون این اتفاق در بیمارستان های ایرانشهر نیفتاده است.

این مقام مسئول ادامه داد: تاکنون در شهرستان های چابهار، نیکشهر و سرباز مشکلات حاد در زمینه بیماری آنفلوانزا را نداشتیم اما مناطق ایرانشهر و فنوج دارای بیشترین تعداد مبتلایان به این بیماری هستند و سالمندان، کودکان پرخطرترین افراد در معرض ابتلا به انفلونزامی باشند.

وی اظهار کرد: رسانه های ملی، آموزش وپرورش و ساير ارگان های برون بخشی و بخش خصوصی می توانند در اين زمينه به سيستم سلامت كمک كنند.

این مسئول در پایان به شهروندان توصیه کرد تا اگر دچار تنگی نفس، درد های عضلانی، سرفه شديد وتب بالا شدند در اسرع وقت به بيمارستان ها ومراكز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 424520
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *