يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ۱۹:۵۲
۰
در نشست هم اندیشی معرفی فرصت های شغلی مطرح شد؛

میراث محرومیت در سیستان وبلوچستان/نبود دورهمی کارآفرینی در دانشگاه ها

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سیستان وبلوچستان با اشاره به محرومیت این منطقه گفت: برای ایجاد تفکر خلاق و جرقه کارآفرینی در بین دانشجویان نیاز به مناظره و دورهمی آنان است.
میراث محرومیت در سیستان وبلوچستان/نبود دورهمی کارآفرینی در دانشگاه ها
به گزارش پهره، نشست هم اندیشی معرفی فرصت های شغلی، با حضور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سیستان وبلوچستان و هئیت همراه،اساتید و دانشجویان در سالن کنفرانس دانشگاه اندیشه نو ایرانشهر برگزار شد.

حبیب اله سالارزهی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سیستان وبلوچستان، در این نشست با تاکید بر اهمیت نحوه تدریس در دانشگاه علمی کاربردی بیان کرد: دانشجویان باید از فرصت های پیش آمده در بخش استارت آپ استفاده و بهره وری کافی را داشته باشند.

وی با اشاره به این که نیاز، پدر اختراع است، افزود: اساتید و دانشجویان این دانشگاه باید در ایجاد تفکر خلاقانه کوشا باشند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد: استان سیستان وبلوچستان از عدم تعادل رنج می برد در واقع بین نیاز و منابع جمعیت رابطه تعادلی برقرارنیست تولید خالص جمعیت یک درصد است و برای رسیدن به حد مطلوب که سه و نیم درصد است فاصله داریم.
وی خاطرنشان کرد: این منطقه میراث محرومیت را به ارث برده است و در این استان برای رفع این معضل بزرگ هر تحصیل کرده باید زحمت های فراوانی را به عهده بگیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در وهله اول یک کارآفرین نباید از شکست دلسرد شود و برای رسیدن به موفقیت باید در دوره های تفکر راهبردی، شکست پذیری شرکت کند.

وی ادامه داد: اساتید این دانشگاه ها باید دانشجویان را به نحوی اموزش دهند که آماده فعالیت در بازار کسب وکار باشند.

سالارزهی گفت: در این استان از کمبود دورهمی های کارآفرینی رنج می بریم اساتید دانشگاه ایرانشهر زمان هایی را به ساعات تفکر در حوزه کارآفرینی بین دانشجویان اختصاص دهند.

جمیله کریمی، رئیس دانشگاه علمی کاربردی اندیشه نو بیان کرد: جوانان مستعد و توانمند بسیاری در کشور زندگی می کنند این افراد با تلاش و کوشش بسیار و با اهدافی همچون کسب موفقیت شغلی، درآمد قابل قبول و اثرگذاری مثبت در جامعه وارد دانشگاه ها می شوند اما تعدادی از آن ها پس از اتمام دوران تحصیل نمی توانند آموخته های خود را در قالب یک کالا و یا خدمت مشخص عرضه کرده و از طریق آن کسب درآمد کنند.

وی افزود:دانشجویان بایدتوجه داشته باشندکه مسئولان این کشور،افرادی ازبین آنان خواهندبود،ازاین رو باید اینده نگرباشند وافق های دوردست راببینند.

کریمی عنوان کرد: در این دانشگاه دوره های تخصصی در حوزه کارافرینی برای دانشجویان این مرکز به صورت رایگان برگزار می شود که این آموزش ها می تواند گامی موثر در افزایش ایجاد تفکر خلاق بین دانش آموختگان باشد و به آنان در ایجاد کسب و کار و نوآوری یاری برساند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 424494
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *