يکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۸ ۱۴:۲۶
۰
یک کارشناس مذهبی:

پیامبر(ص)؛ محور اجتماع، اتحاد، برادری/ در اربعین نه فقط مکتب شیعه، بلکه امت اسلامی به میدان

یک کارشناس مذهبی در سیستان و بلوچستان با تاکید بر لزوم توجه به محور قرار گرفتن نبی مکرم اسلام در کلیه امورات مسلمنان، گفت: قران کریم و سیره زندگی پیامبر (ص) گنج های بی پایانی است که مسلمانان می توانند با الگوگیری از ایشان در مسیر دستیابی به تحکیم وحدت و تحقق سعادت گام بردارند.
پیامبر(ص)؛ محور اجتماع، اتحاد، برادری/ در اربعین نه فقط مکتب شیعه، بلکه امت اسلامی به میدان
به گزارش پهره، به نقل از عصرهامون، حجت الاسلام والمسلمین علی خیور در گفت وگو با عصرهامون، ضمن تسلیت ایام رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام، حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) با بیان اینکه مبعوث شدن شخصیتی مثل نبی مکرم اسلام (ص) به رسالت نه تنها موجب نجات امت، بلکه نجات بشریت و همه مخقلوقات است، پس اسلام دین جامع، کامل و جهانی است، گفت: یکی از مهمترین وظایف پیامبران آگاه سازی و بصیرت افزایی است که خود لازمه و نیاز بشریت برای نجات از ظلمت و تاریکی هاست که وقتی به سیره روش پیامبر خاتم (ص) نگاه می کنیم می بینیم ایشان این وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده اند.

وی افزود: ما نیز در قبال این رسالت مسئولیت هایی داریم. برای اینکه بتوانیم امروز و در این عصر و زمان که سالیان زیادی از رحلت پیامبر (ص) می گذرد در مورد جایگاه نبی مکرم در اسلام با هم صحبت کنیم و بدانیم وظیفه ما نسبت به پیامبر چیست باید به آیه ای از قرآن را که می فرماید «يا ايها الذين امنوا هل ادلکم على تجارة تجيكم من عذاب اليم. تومنون باللّه و رسوله و تجاهدون فى سبيل اللّه باموالكم و انفسكم» مدنظر قرار دهیم.

وی ادامه داد: ترجمه این ایه شریفه این است که اى كسانى كه ايمان آورده ايد؛ آيا مى خواهيد شما را بر تجارتى راهنمایی کنیم كه از عذابى دردناک نجاتتان مى دهد؟ آن تجارت اين است كه به خدا و رسولش ايمان آوريد و در راه خدا با اموال و جان هايتان جهاد كنيد. اینجا اگر ايمان به رسول را با ايمان به خدا ذكر شده به این سبب است که ، براى اين بـود كـه ضرورت فرمانبرداری از رسول را یاداور شود و یادآوری شود که ايمان به خدا بدون ايمان به رسول معنا ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین خیور تصریح کرد: خداوند متعال در این آیه اشاره می کند راه سعادت ایمان به خدا و رسولش و مجاهدت در این راه است؛ حالا به چه وسیله ای؟ با اموال و جان هایمان. شاید سوال بیاید که در این مجاهدت ما چه کار باید انجام بدهیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت آن چیزی که امروز مهم و نیاز جامعه اسلامی است که به آن توجه کنیم یکی ظاهر و یکی باطن قضیه است. اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله، این ظاهر مطلب است با باطن آن عمق وجودی ما، قلب  و ذهن و عقیده ماست.

وی اذعان داشت: عمق وجودی و قلب ما همراه و همسو با خداو  پیامبر و اهل بیت باشد؛ این آن چیزی است که خدا می‌خواهد و پیامبر نیز از امت خود انتظار دارد. تجارت پرسود این است که سعادت دو جهان را برای انسان در پی دارد.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: شخصیت والای رسول اكرم (ص) محور اجتماع، اتحاد، برادری و همبستگی مسلمانان است و ما بر اساس این محور، باید امورات دینی و اعتقادی خود را مدیریت و برنامه ‌ریزی ‌کنیم تا بر این اساس بتوانیم آن وحدت رویه و اخوت و برادری را در جامعه مسلمانان رقم بزنیم. قران کریم و سیره زندگی نبی مکرم اسلام گنج های بی پایانی است که مسلمانان می توانند با الگوگیری از ایشان در مسیر دستیابی به وحدت و سعادت گام بردارند.

وی اظهار کرد: آن چیزی که شما در جریان اربعین امام حسین(ع) مشاهده کردید امت اسلامی آمد نه فقط یک مکتب شیعه؛ چرا امت اسلامی آمد، چون که این جا حرف از حرف از اسلام بود، لذا منیت و خودیت و نفس را می گذاریم کنار و آنچه سیره عملی پیامبر بوده را باید جامه عمل بپوشانیم. این آن چیز مهم و قشنگی بود که باید خودش را نشان دهد
وی در پایان اذعان داشت: رحلت نبی مکرم اسلام بهانه ای است تا امت اسلامی در کنار یکدیگر بنشینند و فضائل اخلاقی پیامبر را مرور کنند و آنان را در زندگی خود به کار گیرند و هر کس توفیق داشته باشد و بیشتر دلداده مکتب پیامبر (ص) و اهل بیت ایشان باشد می تواند در این مسیر قرار گرفته و به واسطه الگوبرداری از زندگی آن ها، زندگی خود را بسازد.
انتهای پیام/
کد مطلب: 424292
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *