شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ۱۲:۲۷
۰
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان خبر داد

واکسینه شدن بیش از 2میلیون دام سبک و سنگین بر علیه بیماری ها

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از واکسینه شدن دو میلیون و 131 هزار و 408 راس دام سبک و سنگین در برابر بیماری به مثل شاربن، قانقاریا، هاری، آبله، تب برفکی و... خبر داد.
واکسینه شدن بیش از 2میلیون دام سبک و سنگین بر علیه بیماری ها
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، مهدی حسینی در تشریح خبر فوق در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون گفت: سال گذشته قریب به سه میلیون و 872 راس دام سبک و سنگین و از ابتدای سال تاکنون نیز دو میلیون و 131 هزار و 408 راس دام سبک و سنگین در برابر بیماری به مثل شاربن، قانقاریا، هاری، آبله، تب برفکی، آنتروتوکسمی، لامپی اسکین و... واکسینه شدند.

وی افزود: چهار هزار و 837 سگ صاحبدار از ابتدای سال تاکنون علیه بیماری هاری واکسینه شدند که این آمار در سال قبل 9 هزار و 694 مورد بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه قانقاریا یکی از مهم‌ترین بیماری‌های باکتریایی دام است و دامداران باید آن را با انجام واکسیناسیون به موقع کنترل کنند، ادامه داد: سال گذشته پنج هزار و 20 راس دام سبک و امسال تاکنون 7 هزار و 942 راس دام سبک بر علیه این بیماری واکسینه شدند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه بیماری شاربن یا سیاه‌ زخم ‌یک بیماری عفونی و قابل‌ انتقال‌ بین ‌انسان‌ و حیوان‌ است، افزود: در این راستا تاکنون دو هزار و 656 راس دام سبک و 9 هزار و998 راس دام سنگین بر علیه این بیماری واکسینه شده اند.

حسینی در ادامه به واکسینه شدن 334 هزار و 454راس دام سبک بر علیه بیماری آبله بزی و 266 هزار و 287 راس دام سبک بر علیه بیماری آبله گوسفندی خبر داد و گفت: این بیماری ویروسی و واگیردار دام است که از جمله علائم احتمالی وجود این بیماری در گله علائمی مانند تاول بر روی نقاط کم موی بدن دام مانند لب و پستان، سقط جنین و مرگ و میر بره‌ها و بزغاله‌های تازه به دنیا آمده می باشد.
 
 
به گفته این مسئول، همچنین 356 هزار و999 راس دام سبک بر علیه بیماری آنتروتوکسمی و آگالاکسمی و 635 هزار و 382 راس دام سبک و 65 هزار و 244 راس دام سنگین نیز بر علیه تب برفکی واکسینه شدند.

حسینی در ادامه به انجام تست سل و بروسلوز اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون بر روی سه هزار و 683 راس دام تست سل و بر روی دو هزار و 719 راس دیگر تست بروسلوز انجام شده است.

انتهای پیام/
 
کد مطلب: 424168
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *