جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ ۱۳:۱۰
۰
امام جمعه اهل تشیع در شهرستان ایرانشهر:

شورای نگهبان باید در انتخابات و مجلس حضور داشته باشند/ریش سفیدان و سران طوایف اصول اشتباه طایفه ها را حذف کنند

امام جمعه اهل تشیع گفت: نهاد انقلابی و ولایتی شورای نگهبان در مجلس و انتخابات باید حضور داشته و نظاره گر باشند و برای جلوگیری از تخلف سران طوایف و ریش سفیدان با تنظیم صورتجلسه اصول اشتباه طایفه ها را حذف کنند.
شورای نگهبان باید در انتخابات و مجلس حضور داشته باشند/ریش سفیدان و سران طوایف اصول اشتباه طایفه ها را حذف کنند
به گزارش پهره، حجت الاسلام والمسلمین در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی فاطمه الزهرا(س) در شهرستان ایرانشهر با اشاره به سخن امام موسی کاظم(ع) در مورد انجام ندادن امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نباشد دعای مردم مستجاب نمی شود و انجام گناه آسان می شود. انسان های شرور و رشوه گیر، رشوه دهنده و اختلاس گر روی کار می آیند.
وی افزود: موقع انتخابات باید امر به معروف و نهی از منکر انجام شود و مؤمنان مردم را دلسوزانه راهنمایی کنند انسان نباید در زمان انتخابات خود را وابسته به احزاب کند بلکه برای اسلام، ولایت، و تقویت خط انقلاب قدم بردارد.
وی با اشاره به مرگ اذعان کرد: مرگ انسان را مانند شتر به جلو می راند و انسان ها در این دنیا مثل کاروانی که در حال رفتن به جلو می باشد می روند عده ای زودتر به مقصد می رسند و عده ای دیرتر. پس چه بهتر که سبک بال و بدون گناه از این دنیا برویم.
امام جمعه اهل تشیع خاطر نشان کرد: 19مهر ماه سالگرد تاسیس مجمع تقلید مذاهب اسلامی است که در سال 1369به دستور مقام معظم رهبری ایجاد شد.
وی در ادامه گفت: حکمت تاسیس این مجمع این است که مذاهب اسلامی با هم نشست داشته باشند و اخوت اسلامی را رعایت کنند و با هم تعامل داشته باشند.
ابطحی تصریح کرد: در دیداری که مقام معظم رهبری با جامعه نخبگان علمی کشور داشتند ایشان عنوان کردند که یک جریان بددل و بدخواه با انکار جهش علمی کشور به دنبال مایوس کردن نخبگان هستند اما در این چند سال تحریم جوانان مستعد و غرق در استعدادهای درخشان توانستند به دستاوردهای بالایی دست یابند.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نسبت به این جریان هشدار دادند اضافه کرد: لیبرال ها جریان بددل هستند و گفتند که ایرانیان توان ساختن لوله هنگ را ندارند. از فرق سر تا کف پا باید با پوشش انگلیسی باشند.
سید شجاع الدین ابطحی گفت: چند روز قبل دشمنان با هدف برجسته سازی ملی گرایی عربی، مقابله با مرجعیت شیعه و برجسته سازی دخالت ایرانیان در عراق دست به تظاهرات و هنجار شکنی هایی در شهرهای شیعه نشین عراق، نجف، کربلا، کوت کردند اما باز هم نیرنگ های دشمنان سرکوب شد.
وی گفت: گاهی رئیس جمهور حرف های چالش انگیز و تنش زا می زند. انتخابات پرشور برگزار شود شورای نگهبان به وظیفه شرعی خود عمل نکند و مانند مجلس اول حضور نداشته باشد این چه حرفی است شورای نگهبان را تضعیف می کند. یک نهاد قانونی، ولایی، انقلابی باید در صحنه حضور داشته باشد و به منافقین اجازه ورود به مجلس را ندهد.
وی در پایان از نیروهای جان بر کف انتظامی برای حذف کردن سه شرور مسلح در ایرانشهر تشکر کرد و از سران طوایف و ریش سفیدان خواست تا جلساتی را علاوه بر تذکر بر افراد طایفه صورتجلسه کنند و تعهد بدهند که طایفه آنان خلاف و حمل سلاح نمی کنند و اصول اشتباه را حذف می کنند.
انتهای پیام
کد مطلب: 424148