نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

اربعین؛ نمایش تجلی هدایت حسینی است/ ضرورت خدمت رسانی مردمی به زوار پاکستانی

11 مهر 1398 ساعت 7:58

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در جلسه ستاد مردمی اربعین که ظهر امروز برگزار شد گفت: خدمت رسانی به زائران امام حسین نعمتی است که به فضل الهی با ورود زائران حسینی کشور پاکستان نصیب مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان شده است که باید به پاس این توفیق خداوند منان را شاکر باشیم.


به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، حجت الاسلام و المسلمین محامی افزود: مردمی بودن و مردمی ماندن اربعین امتیاز بزرگی است که باید کماکان حفظ شود اما همه دستگاه ها برای تقویت و گسترش آن باید تلاش کنند.

وی افزود: ساماندهی ۵ هزار خادم و افزایش پرشتاب ورود زائران حسینی از کشور پاکستان نماد تجلی هدایت حسینی است.

 وی خاطر نشان کرد: می توان از کارنامه موفق ستاد مردمی اربعین در استان سیستان و بلوچستان برای سایر استان ها مانند خراسان که ورودی زائران افغانستانی را دارند نیز الگو گرفت و در مرز دوغارون هم به عاشقان امام‌حسین خدمت شایسته ای را ارایه کرد.

 به گفته امام جمعه زاهدان؛ ورود زوار پاکستانی از جنبه های مختلف فرهنگی، مذهبی، سیاسی و همچنین تلطیف قلوب میان شیعه و سنی استان و اتحاد امت های مسلمان به ویژه میان ایران و پاکستان بسیار موثر است.

 وی ادامه داد: هرچند کارهای بسیار زیادی در حوزه اربعین انجام شده است اما باز هم نباید از سرمایه گذاری  بیشتر در این حوزه مغفول ماند که البته گسترش این حرکت نیازمند مدیریت جهادگونه و انقلابی است.

 وی گفت: درست است که خدمت رسانی به زائران پیاده اربعین در کشور عراق امری پسندیده می باشد اما ضرورت دارد خیران بومی و غیربومی و عاشقان اهل بیت نسبت به ایجاد مواکب مردمی در داخل سیستان وبلوچستان و مرز میرجاوه هم اقدام کنند.

شایان ذکر است در پایان جلسه نشان خادمی ستاد ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان به حجت الاسلام محامی اهدا شد.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 424050

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/424050/اربعین-نمایش-تجلی-هدایت-حسینی-ضرورت-خدمت-رسانی-مردمی-زوار-پاکستانی

پهره
  https://www.pahreh.ir