پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ ۰۷:۵۳
۰
اتفاقی بی سابقه در 20 سال اخیر؛

بارش 40 میلی متری باران طی یک ساعت در مهرستان

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته طی یک ساعت 40 میلی متر باران در مهرستان باردید که این میزان بارندگی در این موقع از سال در 20 سال اخیر بی سابقه بوده است.
بارش 40 میلی متری باران طی یک ساعت در مهرستان
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون محمود دیانتی در گفت و گو با عصرهامون، اظهار داشت: وزش این تندباد شدید که همراه با رعد و برق و رگبار شدید باران روی داده، در نتیجه همرفت شدید هوا و انرژی بالای ابرهای کومولونیمبوس در آسمان مهرستان بوده است.

وی با بیان اینکه سرعت این تندباد لحظه به 101 کیلومتر بر ساعت رسید، ادامه داد: شدت بارندگی به حدی بود که در مدت حدود یک ساعت بیش از 40 میلی متر در هواشناسی مهرستان باران ثبت شد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بارش شب گذشته مهرستان همراه با تگرگ نیز بوده است، توضیح داد: این میزان بارندگی در این موقع از سال در مهرستان طی 16 سال اخیر بی سابقه بوده است.

دیانتی خاطرنشان کرد: بررسی داده های بلندمدت آماری نشان می دهد که به صورت ذاتی میزان بارندگی های مهرماه در استان کم است و به صورت موردی در چند دهه گذشته گاهی بارندگی های شدید در این موقع روی داده است.

وی گفت: علاوه بر مهرستان، شب گذشته از «مچان» سرباز 35، «کهیر» چابهار 29، «سیب و سولان» مهرستان 23 «اسلام آباد» سراوان 15.5  و بارانسنجی فرمانداری ایرانشهر 9 میلی متر باران گزارش شده است.

این مسئول ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی انتظار می رود همچنان تا اوایل هفته آینده سامانه در استان فعال باشد.

انتهای پیام/
 
کد مطلب: 424049
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *