سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ ۰۸:۵۶
۰

تاریخ دفاع مقدس باید نسل به نسل منتقل شود/ سهم دانش آموزان در جنگ تحمیلی بی مثال است

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه گفت: فرهنگ و تاریخ دفاع مقدس باید نسل به نسل منتقل شود و هرگز نباید از یادها برود.
تاریخ دفاع مقدس باید نسل به نسل منتقل شود/ سهم دانش آموزان در جنگ تحمیلی بی مثال است
به گزارش پهره، به نقل از عصرهامون، سردار محمد مارانی در گفتگو با عصرهامون گفت: شهریور ماه در تاریخ انقلاب اسلامی ایران برگ زرینی رقم خورد که هرگز از ذهن مردم کشور و دنیا پاک نخواهد شد.

وی افزود: در تاریخ 31شهریور سال 1359 رژیم بعثی عراق به ایران حمله کرد که این موضوع باید به همگان منتقل شود تا بدانند چه کسانی تجاوز به خاک این کشور را آغاز کردند و هدف و نقشه شوم شان از این جنگ چه بوده است.

به گفته مارانی؛ صدام با حمایت آمریکایی ها و پشتیبانی حداقل 70 کشور دنیا به جمهوری اسلامی ایران حمله کرد و قصد داشت تا در کمترین زمان ممکن این کشور را به تسخیر درآورد اما در کمال ناباوری و بهت ارتش های دنیا، این جنگ 8 سال به طول انجامید و به لطف خداوند متعال و همت مردم، جوانان و نوجوانان پس از 8 سال این جنگ با پیروزی ایران و شکست سنگین رژیم بعثی تمام شد.
وی تاکید کرد: در پیروزی و موفقیت کشور در جنگ تحمیلی بیش از 36 هزار نفر از دانش آموزان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و علیرغم سن کم و تجربه ناکافی اما چنان رشادت و دلاوری هایی از خود نشان دادند که بارها و بارها دشمن را مجبور به فرار و عقب نشینی کردند.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان بالاترین رقم و سهم را در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس داشتند و بنده در زمانی که فرمانده گردان بودم از همین استان سیستان وبلوچستان شاهد حضور تعداد زیاد دانش آموزانی بودم که درس و مدرسه را رها کرده و برای دفاع از کیان اسلام و انقلاب عازم جبهه شدند.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه افزود: هفته دفاع مقدس بهترین زمان است تا قدردان تلاش و رشادت های همه رزمندگان و جوانانی باشیم که در این راه از جان خود گذشتند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 424021
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *