يکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ ۱۱:۲۲
۰

دمای 9 شهر سیستان و بلوچستان به 41 درجه رسید/ تداوم فعالیت سامانه بارشی در نیمه جنوبی استان

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در حالی امروز وارد هفتمین روز فصل پاییز می شویم که در شبانه روز گذشته دمای 9 شهر سیستان و بلوچستان به بیش از 41 درجه رسید.
دمای 9 شهر سیستان و بلوچستان به 41 درجه رسید/ تداوم فعالیت سامانه بارشی در نیمه جنوبی استان
به گزارش پهره، به نقل از عصرهامون، محمود دیانتی در گفت و گو با عصرهامون، اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته بیشینه دمای شهرهای هیرمند، هامون، دلگان، زابل، زهک، قصرقند، راسک، ایرانشهر و میرجاوه به بیش از 41 درجه سلسیوس رسید.

وی ادامه داد: در این بین هیرمند در شمال استان برای پنجمین روز متوالی دمای بیش از 40 درجه را تجربه کرد و با دمای 42.5 درجه گرمترین شهر استان شد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی پیش بینی می شود گرمای هوا تا امروز ادامه داشته باشد و از فردا روند کاهش دما در استان آغاز شود.

دیانتی در بخش دیگری به فعالیت سامانه بارشی در نیمه جنوبی استان اشاره کرد و گفت: عصر دیروز و دیشب نیز بارش های رگباری پراکنده در بخش هایی از نواحی جنوب استان ادامه یافت.


وی با بیان اینکه پیش بینی می شود فعالیت سامانه تا روز دوشنبه ادامه داشته باشد، افزود: با توجه به ماهیت بارش ها احتمال آبگرفتگی معابر و سیلاب ناگهانی در مسیلها و رودخانه های فصلی وجود دارد بنابر این توصیه می شود از تردد و توقف در کنار مسیلها و رودخانه های فصلی و رفتن به ارتفاعات به دلیل احتمال برخورد صاعقه خودداری شود.

انتهای پیام/
کد مطلب: 424001
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *