يکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ ۱۱:۱۵
۰
​معاون سلامت دامپزشکی سیستان و بلوچستان خبر داد

انجام بیش از 34 هزار آزمایش مختلف تخصصی در آزمایشگاه های اداره کل دامپزشکی

معاون سلامت دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای تامین امنیت غذایی جامعه بیش از 34 هزار آزمایش مختلف تخصصی در آزمایشگاه های اداره کل دامپزشکی انجام شده است.
انجام بیش از 34 هزار آزمایش مختلف تخصصی در آزمایشگاه های اداره کل دامپزشکی
به گزارش پهره،به نقل از عصرهامون،مسعود اصغری در تشریح خبر فوق به خبرنگار عصرهامون افزود: بی‌شک نظارت مستمر دامپزشکی در کنار آزمایشات کنترل کیفی مواد‌غذایی در آزمایشگاه بخش دولتی دامپزشکی می‌تواند نقش موثری در افزایش ضریب ایمنی مواد غذایی منطقه به خصوص فرآورده‌های خام دامی داشته‌ باشد.


وی بیان کرد: در راستای اجرای برنامه‌های سازمان دامپزشکی در زمینه مدیریت و بهداشت بیماری‌های دامی، نظارت‌های بهداشتی- قرنطینه‌ای، کنترل کیفی فرآورده‌های خام دامی و آزمایشات تشخیصی که منجر به حفظ سرمایه‌های دامی و ارتقاء سطح سلامت جامعه می شود، نمونه‌برداری‌ها در سطوح مختلف انجام گرفته و به آزمایشگاه‌های دامپزشکی ارسال شده، و مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

معاون سلامت دامپزشکی استان ادامه داد: به منظور ارتقاء سلامت و امنیت مواد غذایی، در 6 ماهه نخست سال در مجموع تعداد 34 هزار و 714 آزمایش در آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی انجام شده که31 هزار و 277 مورد مربوط به بخش دولتی و 3 هزار و 437 مورد مربوط به بخش خصوصی بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 7 درصد رشد داشته است.


اصغری بیان کرد: آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان در بخش‌های سرولوژی دام و طیور، انگل شناسی، کنترل کیفی میکروبی و شیمی مواد غذایی، میکروبیولوژی مرضی و بخش پیشرفته مولکولی جهت تشخیص به موقع عوامل بیماری‌زا  و کنترل کیفی فرآورده‌های خام دامی  مورد مصرف جامعه خدمت‌رسانی می‌ کند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 423999
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *