برگزاری همایش روز جهانی جهانگردی به میزبانی سیستان وبلوچستان

7 مهر 1398 ساعت 9:55

برای نخستین بار همایش روز جهانی جهانگردی با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خارج از تهران و به میزبانی سیستان وبلوچستان برگزار شد.


به گزارش پهره،به نقل از عصرهامون؛ علی اصغر مونسان در این همایش که در محل سینما هلال زاهدان برگزار شد گفت: نگاه عدالت محور در حوزه گردشگری موجب شد تا این همایش ملی مانند گذشته در پایتخت کشور برگزار نشده و میزبانی آن به استان کمتر برخورداری مانند سیستان وبلوچستان داده شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: گردشگری در دنیا به عنوان یک صنعت مهم مطرح است که می توان با یک سرمایه گذاری اندک و سرعت بالا زمینه اشتغال زایی افراد زیادی را فراهم کرد که در همین راستا توسعه گردشگری و اشتغال در این بخش جزو دغدغه های اصلی محسوب می شود.

وی خطاب به فارغ التحصیلان این رشته گفت: افرادی که در این حوزه تحصیلات خود را به پایان رسانده اند می توانند با حداقل سرمایه برای خود و اطرافیان اشتغال پایدار و ثابتی را فراهم کنند چرا که ایران از شمال تا جنوب گرفته تا شرق و غرب دارای ظرفیت های گردشگری بسیاری است که به راحتی در اختیار عموم قرار گرفته و تنها کافی ست سرمایه گذار به این بخش ها ورود جدی داشته باشد. 

وی با اشاره به اختصاص رتبه سوم جهانی در دنیای اقتصاد به گردشگری افزود: با شتابی که هم اکنون در اقتصاد شاهد هستیم پیش بینی می شود صنعت گردشگری نیز رشد چشمگیری پیدا کند و در آینده رتبه نخست دنیا به این صنعت اختصاص یابد و همه باید تلاش کنند تا این صنعت در ایران نیز به رشد واقعی خود دست یابد چرا که تا امروز آن طور که باید به مردم معرفی نشده است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در عصر امروز در عرصه جهانی به ازای هر 10 شغل یک شغل منطبق با نیاز صنعت گردشگری می باشد که ضرورت دارد در ایران نیز به شاخصه های لازم دست یابیم که قطعاً از طریق صنعت گردشگری، طبیعت گردی و بومگردی می توان به اهداف بلندی دست پیدا کنیم که تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به یک وزارتخانه در پیشبرد اهداف موثر خواهد بود.

به گفته مونسان؛ هدف از برگزاری این مراسم در سیستان وبلوچستان معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه استان بود که پس از آن نیازمند حضور موثر سرمایه گذار هستیم تا بتوانیم ایران را در حوزه گردشگری به کشور اول منطقه تبدیل کنیم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 423996

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/423996/برگزاری-همایش-روز-جهانی-جهانگردی-میزبانی-سیستان-وبلوچستان

پهره
  https://www.pahreh.ir